چند روش آرمیدگی به منظور غلبه بر خشم

با چند روش های آرام سازی می توانید به عضلات و روح خود آرامش دهید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آرمیدگی یکی از راه های غلبه بر خشم و عصبانیت است.
در تکنیک ها  و تمرین های مربوط به آرمیدگی می توانید عضلات خود را به آرامش رسانده و خودتان نیز از لحاظ روحی احساس آرامش بیشتری کنید.
البته فراموش نکنید که بهتر است این تکنیک ها هر روز انجام شود و زمانیکه در وضعیت تنش زا قرار می گیرید به طور خودکار از این تکنیک های که از زبان کارشناس ما گفته خواهد شد استفاده کنید.
مریم ملک صالحی روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در  گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:
روش های ساده آرمیدگی مانند تنفس عمیق و آرام سازی ذهنی می توانند به ما در کاهش خشم و عصبانیت کمک کنند. در این تکنیک می توانید در وضعیت راحتی دراز بکشید، چشمهای خود را بسته و تمام ماهیچه های خود را به حالت آرمیدگی در بیاورید.
این کار را از پاها آغاز کرده و ادامه دهید تا تمام ماهیچه هایتان به حالت آرمیدگی برسد. سپس از راه بینی نفس بکشید و به تنفس خود توجه کنید و در هنگام بازدم بگویید یک ، دوباره نفس کشیده و هنگام بازدم بگویید یک.
این کار را تا مدت بیست دقیقه ادامه دهید. سعی کنید در این مدت فقط صدای نفس کشیدن خود را بشنوید.
وی متذکر شد: برای رسیدگی به آرمیدگی در حالی که در وضعیت راحتی دراز کشیده اید می توانید یک کلمه را به طور مکرر تکرار کنید.
به عنوان مثال بگویید: آرام بخش، صبور و قوی باش.
لازم به ذکر است که کلمات باید مثبت باشند.
ملک صالحی در رابطه با روش سوم آرام سازی چنین گفت: استفاده از تصویر سازی ذهنی برای غلبه بر عصبانیت مفید است. به این منظور یک صحنه یا تجربه زیبا و آرامش بخش را مجسم کنید مانند وقتی که کنار سواحل دریا هستید یا در جنگل زیبا و فقط به آن اندیشه کنید و اجازه ندهید هیچ فکر دیگری به ذهنتان وارد شود تا به آرمیدگی دست پیدا کنید./
برچسب ها: خودکار ، تکنیک ، روانشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار