168 ساعت با اتفاقات ورزش ايران

ورزش ايران از ساعت 14 روز پنجشنبه 14 شهريور تا به امروز دستخوش اتفاقات زيادي بوده است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار و حواشی ورزش ایران در 168 ساعت گذشته را در زیر مرور می‌کنیم.

14شهريور
ITC خلعتبري رسيد
 

*مهمترين خبر اين روز رسيدن ITC محمدرضا خلعتبری از امارات بود. اين خبر شادي زیادی را براي هواداران تيم سرخپوش پايتخت به همراه داشت.

*از خبرهاي فوتبالي نيز مي توان به نتايج روز نخست هفته هشتم اشاره كرد. فولاد با برد مقابل ذوب آهن در اين هفته دوباره صدرنشين شود.

*همچنين در اين روز هفته اول پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال با برگزاري 2 ديدار استارت خورد.
 
15 شهريور
دربي كسل كننده 77

*مهمترين اتفاق اين روز، دربي كسل كننده پايتخت بود. دربي كه باز هم به تساوي ختم شد تا هواداران از ارائه يك بازي خسته كننده به ستوه بيايند.

*در حاليكه از روزها قبل برنامه ريزي ها براي يك شهرآورد حساس و ديدني انجام شده بود مردان دايي و قلعه نويي به تقسيم امتياز در اين بازي راضي شدند.

*اعلام رنكينگ جديد تنيس بازان كشورمان نيز از ديگر اتفاقات مهم اين روز بود كه در مهمترين آن نوشاد عالميان 6 پله سقوط داشت.
 
16 شهريور
درگذشت مربي تيم فوتبال مس كرمان
 

*تلخ ترين خبر اين روز يك خبر فوتبالي بود و آن هم درگذشت مربي تيم مس كرمان بود كه بر اثر سكته قلبي و مغزي جان خود را از دست داد.

*نتايج مرحله سوم لیگ دوومیدانی در رشته هاي مختلف از جمله خبرهاي مهم اين روز بود. در ماده پرتاب دیسک محمود و محمد صمیمی به ترتيب در رتبه هاي اول و دوم قرار گرفتند. رضا قاسمی در ماده 100 متر به مقام قهرمانی رسید.كاوه موسوي و كيوان قنبرزاده به ترتيب در رشته هاي پرتاب چكش و پرش از ارتفاع اول شدند.امير و سجاد مرادي نيز به ترتيب در دوي 1500 متر اول و دوم شدند.
 
*همچنين در اين روز در رقابت‌های بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال جهان در تركيه، تیم ملی کشورمان با نتيجه 89 بر 91 مغلوب آلمان شد.

*در اين روز تیم ملی هندبال دختران نوجوان ایران در مسابقات قهرماني آسيا در مقابل ‍ژاپن با اختلاف بالا شكست خورد.
 
17 شهريور
المپيكي ماندن كشتي
 

*بدون شك مهمترين اتفاق اين روز حفظ کشتی در المپيك بود. خبر خوشايندي كه به ويژه براي جامعه ورزش كشورمان حادثه شيريني بود. كشتي توانست با آراي بيشتر نسبت به 2 رشته اسكواش و بيسبال، المپيكي باقي بماند.

*در اين راستا توكيو نيز ميزباني المپيك 2020 را از آن خود كرد.

*در حوزه فوتسال نيز محمود خوراکچی، مربي تيم ملی اميد شد. اين در حالي بود كه وي سرمربی گري تیم فوتسال میثاق را هم بر عهده داشت.

*در ادامه مشكلات مالي تمام نشدني بوكس، ملي پوشان كشورمان با لغو اردوي ارمنستان خود نيز مواجه شدند. اين در حالي بود كه پيش از اين سفر به تورنمنت روماني به دليل مشكل رواديد كنسل شده بود. اين سفرهاي برون مرزي براي آمادگي مشت زنان در مسابقات قهرماني جهان بود كه البته شركت ملي پوشانمان در اين رقابتها هنوز در هاله اي از ابهام است.

*تيم ملي هندبال دختران كشورمان در دومين روز از مسابقات قهرماني آسيا در تايلند مقابل چين با نتيجه 27 بر 38 شكست خوردند.
 
18 شهريور
دعوت از مصطفي نظري به تيم ملي فوتسال
 
 
*يكي از خبرهاي فوتبالي اين روز موافقت با استعفاي محمود ياوري از سرمربیگری مس كرمان بود.

*دعوت از مصطفي نظري به تيم ملي فوتسال براي مسابقات جام جهاني كوچك خبر ديگري بود كه روي خروجي برخي پايگاه هاي اطلاع رساني ديده شد.

*استعفاي سرپرست تیم ملی والیبال بانوان از سمت خود نيز ديگر خبري بود كه در اين روز رخ داد. لعبت خلیلی، به دلیل مشکلات شخصی از ادامه کار با تيم ملي بانوان انصراف داد.
 
19 شهريور
ادامه پيروزي هاي تيم بسكتبال با ويلچر ايران
 
*تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان كشورمان نيز در مسابقات قهرماني جوانان زير 23 سال در سومین دیدار خود آفريقاي جنوبي را شكست داد.

*همچنين سیدرضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان در اين روز در ديداراز اردوهای تیم‌های ملی کشتی آزاد فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی به آنها 5 سکه اهدا کرد.
 
20 شهريور
اعطاي نشان ورزشي كميته پارالمپيك آسيا به نعمتي
 

*يكي از اخبار مهم اين روز برد تيم ملي واليبال ايران در اولين بازي اش مقابل پاكستان در انتخابي قهرماني جهان بود.

*همچنين تیم ملی هندبال دختران ایران در سومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تايلند مقابل ازبكستان شکست خورد.

*تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در بسکتبال با ویلچر قهرمانی جوانان زیر 23 سال جهان – ترکیه با کسب ۳ پیروزی و پذیرش یک شکست در مرحله مقدماتی، صعود خود به مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جهان را قطعی کرد.

*نشان ورزشی ۲۰۱۳ کمیته پارالمپیک آسیا به زهرا نعمتی اهدا شد.اين نشان  به علت  موفقیت نعمتي در بازی‌های لندن 2012  و نیز نقش موثرش در توسعه و ارتقا ورزش‌های پارالمپیکی به وي  اعطا شد.
 
*تیم والیبال کشورمان در مسابقات انتخابیب قهرمانی مردان جهان در اولین گام به مصاف تیم ملی پاکستان رفتند که به راحتی و 3 بر صفر آنها را شکست دادند.

*همچنين در حوزه فوتسال امتیاز تیم فوتسال گاز خوزستان به تیم عملیات غیرصنعتی ماهشهر واگذار شد.
 
21 شهریور
صعود فوتبال ایران در فیفا
 
*تیم دو نفره بدمینتون دختران کشورمان در مسابقات بین‌المللی، نتیجه را به مالزی واگذار کرد و از رسیدن به مرحله دوم بازماند.
 
*تیم ملی هندبال دختران نوجوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا چهارمین شکست خود را مقابل کره‌جنوبی تجربه کرد.
 
*تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل کانادا به پیروزی رسید و در مرحله بعد به مصاف استرالیا خواهد رفت.
 
*مهمترین خبر این روز تا قبل از ساعت 14، صعود 5 پله ای فوتبال ایران در رده بندی فیفا بود. تیم ملی فوتبال ایران در رنکینگ فیفا در رده دوم آسیا و ۴۷ جهان جای گرفت.
برچسب ها: ساعت ، ورزش ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار