اراک/

اختتامیه ششمین همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع)

اختتامیه ششمین همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع) با حضور برگزیدگان این جشنواره در استان مرکزی برگزار شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، کارشناس مذهبی و سخنران ویژه این مراسم در این اختتامیه گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) الگوی بی بدیل برای همه مسلمانان به ویژه ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس افزود: انسان باید در مقابل تصمیمات و مقدراتی که خدا برای او رقم زده سر فرود آورد چرا که خداوند همواره زندگی را به نفع انسان مقدر می کند.

وی گفت : رضای نشات گرفته از ایمان٬ اعتقاد و باور انسان را به اوج قله های سعادت و خوشبختی که همانا رضای خداوند است می رساند.

این محقق برجسته با تاکید بر اینکه آنچه خداوند مقدر می کند خیر انسان در آن است٬ افزود : اعتراض و نارضایتی و کفر نعمت رضای خدا را در پیش نداشته و انسان را از مسیر الهی دور می کند.

حجت‌الاسلام عبدوس در پایان با بیان اینکه زندگی همه افراد با هم متفاوت است٬ گفت : اگر راضی به رضای خداوند باشیم ومقدرات الهی را خیر بدانیم همواره از رحمت الهی بهره مند خواهیم شد.

مشایخی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت٬ گفت: همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی با حضور یکصد و ۸۹ مقاله از سراسر کشور و اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

وی بابیان اینکه سه نفر به عنوان هیات داروان مقاله های مذکور را بررسی کردند٬‌افزود: از میان مقالات رسیده به دبیرخانه ششمین همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی استان مرکزی هشت نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

گفتنی است٬ در پایان این همایش از زهرا قاسم‌ نژاد از استان فارس٬ محمد علی کلهر از استان قم و علی حیاتی از استان زنجان٬ مولود اعظمیان بیدگلی از استان اصفهان (آران و بیدگل)٬ رمضانعلی جلالی فراهانی از استان مرکزی٬ زهرا خندان از استان قم٬ وجیهه صالحی از استان اصفهان و محمود فتح‌آبادی از استان فارس (داراب) به عنوان رتبه های اول تا هشتم این همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.