اهواز/

رشد 20 درصدي درآمدهاي گمرك خوزستان در 5 ماهه امسال

سرپرست گمرکات خوزستان گفت: مجموع درآمدهای گمرکات استان در 5 ماهه امسال بالغ بر 436 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزنی و ارزشی 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمدرضا جعفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: صادرات گمرکات استان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه 4 میلیون و 411 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 26 میلیون دلار بود که از نظر وزنی 1 درصد کاهش و از  نظر ارزشي 7 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده صادرات محصولات غیرنفتی استان به کشورهای، عراق ، کویت، ژاپن ، کره و هند بوده است.

سرپرست گمرکات خوزستان اظهارکرد: میزان صادرات به عراق نیز 962 هزار تن به ارزش 2 هزار و 68 میلیون دلار بود که از نظر وزنی 2 درصد کاهش و از نظر ارزشي 47 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جعفری تصریح‌کرد: همچنین مجموع صادرات از مرزهای دریایی خرمشهر 366 هزار و 955 تن بوده است.

وی بیان‌کرد: 6 گروه کالای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، کشاورزی، معدنی، صنعتی، فلزات، فرش و صنایع‌دستی مي‌باشد که پتروشیمی 80 درصد ارزش کل صادرات را به‌خود اختصاص داده است.

سرپرست گمرکات خوزستان با اشاره به واردات انجام شده در 5 ماهه امسال گفت: اين ميزان 4 میلیون و 770 هزار تن به ارزش 2 میلیارد و 132 میلیون دلار می‌باشد که از نظر وزنی و ارزش به ترتیب 24 درصد کاهش و 18 درصد افزایش یافته است.

جعفری یادآورشد: متوسط یک تن کالای صادراتی بالغ بر 655 دلار برآورد شده که نسبت به سال‌گذشته 9 درصد افزایش یافته است./س
برچسب ها: رشد ، گمرک ، درامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.