وزير كشور در مراسم توديع و معارفه استاندار تهران:

بيش از 50 درصد منابع در تهران قرار دارد/ تهران با مدیریت پروژه‌ای اداره خواهد شد

وزير كشور با بيان اينكه بيش از 50 درصد فعاليت‌هاي اقتصادي در تهران انجام مي‌شود، گفت: بيش از 50 درصد منابع كشور در اين استان قرار دارد و ما بايد بتوانيم اين منابع را به ديگر استان‌ها تزريق كرده و در آنجا استفاده كنيم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "عبدالرضا رحمانی فضلی" امروز بعد از ظهر در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران گفت: بنده آقای "تمدن" را از دوره لیسانس که هم‌کلاسی بودیم می‌شناسم، وی از نیروهای حزب‌اللهی، بسیار زرنگ، متدین و انقلابی است.


وی افزود: بنده هنگام فعالیتم در صدا و سیما آقای تمدن را به عنوان قائم‌مقام استان قم منصوب کردم و همچنین وی در ادامه فعالیت‌های خود به عنوان مدیرکل صدا و سیمای خراسان منصوب شد و در این مدت خدمات ارزنده‌ای را ارائه کرد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به سوابق "سید حسین هاشمی" گفت: بنده با آقای هاشمی در دوره چهارم مجلس آشنا شدم و آقای هاشمی از آن زمان اهل تعامل و تعادل در همه ابعاد سیاسی و عقلانی بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: باید کمک کنیم تا استاندار جدید بتواند در این جایگاه بتواند موفقیت‌های بیشتری را کسب کند، لذا بنا داریم از منظر مقام معظم رهبری که این دهه را دهه عدالت و پیشرفت نام‌گذاری کردند همواره توسعه اقتصاد را در دستور کار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: وزارت کشور در نظر دارد مجموعه‌اش را با حفظ تمام جایگاه سیاسی خود با رویکرد توسعه‌محور هدایت کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رویکرد توسعه‌محور را رئیس جمهور در برنامه دولت آورده است، تاکید کرد: باید ثابت کنیم که می‌توانیم پس از گذشت 34 سال از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

وزیر کشور گفت: این ملت 75 میلیون جمعیت دارد و همچنین دارای منابع غنی است که ان‌شاءالله باید این منابع را در بعد اقتصادی استفاده و اداره کنیم.

وی تصریح کرد: ما نیازمند مدیران توسعه‌محور در استان‌ها هستیم که بتوانند ظرفیت و پتانسیل استان‌ها را فعال کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به استان تهران گفت: نقاط بسیار محرومی در این استان وجود دارد که با بسیاری از نقاط محروم کشور برابری می‌کند و همچنین بیش از 50 درصد منابع کشور در این استان قرار دارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بیش از 50 درصد فعالیت‌های اقتصادی در تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: قرار است ما چند استان را به صورت پروژه‌ای اداره کنیم و تهران نیز باید خود را برای این نوع مدیریت آماده کند.

وی ادامه داد: تهران آلوده تصمیم و برنامه‌ریزی‌های نادرست تاریخی است، لذا ما باید همواره بتوانیم از منابع تهران برای دیگر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما باید نگاهی نو و طرحی دیگر داشته باشیم تا بتوانیم بدین وسیله تهران را اداره کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضلی ، مراسم ، تودیع ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار