استاندار اصفهان:

‌شناخت شخصیت امامزادگان از ضرورت‌های امروز جامعه است

استاندار اصفهان گفت: برگزاری همایش‌هایی مانند کنگره بین‌المللی امام زادگان می‌تواند محور وحدت جهان اسلام قرار گیرد و موجب اصلاح رفتار و اندیشه مسلمانان شود و آرمان‌های آن‌ها را در مقابل متجاوزان متحد کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، شامگاه گذشته (سه شنبه) علیرضا ذاکر اصفهانی در نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان یکی از استان‌های تاریخی کشور است و سابقه تاریخی آن به دو دوره قبل و بعد از اسلام تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه اوج شکوفایی اصفهان دوران پس از اسلام است، افزود: اصفهان در سه دوره آل‌بویه، سلجوقیان و صفویه به عنوان پایتخت سیاسی ایران انتخاب شده است که اوج دوران شکوفایی ایران نیز در این سه دوره بوده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: زیر ساخت‌ها و پایه‌های اساسی کشور در دوران صفویه به علت پیوند با اعتقادات دینی بسیار مستحکم بوده است و صفویان با دعوت از علمای دینی، فلسفه ای با محوریت مذهب شیعه پایه گذاری کردند و کشور در آن دوران با توجه به این نگرش دینی به اوج شکوفایی خود رسید.

ذاکر اصفهانی به تاثیر پذیری سرزمین‌های اسلامی از فلسفه تمدنی و دینی صفویان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران برخواسته از قرآن و عترت است و امروز با پیروی از مقام معظم رهبری شاهد باز آموزی منویات ابتدای انقلاب به شکل نوین آن هستیم.

استاندار اصفهان نقش امامزادگان را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: امام زادگان چراغ راه آینده و امروز ما هستند و بررسی شخصیت، رفتار اجتماعی و سایر آثار جانبی آن‌ها از ضرورت‌های امروز جامعه است.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: در نظام بین‌المللی کنونی که شاهد تهاجم فرهنگی علیه جهان اسلام هستیم، برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند محور وحدت جهان اسلام قرار گیرد و موجب اصلاح رفتار و اندیشه مسلمانان شود و آرمان‌های آن‌ها را در مقابل متجاوزان متحد کند.


منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، امام زاده ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.