مسئول اداره مراقبت از بيماري هاي واگير:

نظام سلامت در گرو طرح غربالگري است/ طرح غربالگري در صداو سيما حركتي تحسين آميز

اجراي طرح غربالگري در صدا و سيما به پيشگيري بيماري هاي غيرواگير مي انجامد و حركت صحيح و تحسين برانگيز است

كوهپايه زاد، مسئول اداره مراقبت بيماري ها عوامل خطر غير واگير در وزارتبهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به بهانه اجراي طرح غربالگري در سازمان صدا و سيما علاوه بر قدر داني از كادر اجرايي آن از بار بزرگترين بيماري هاي غير واگير مانند فشارخون بكاهيم. 

وي عنوان كرد: از آنجايي كه از بيماري هاي واگير به سمت بيماري هاي غير واگير مي رويم بايد توجه بيشتري به فشار خون ،ديابت ،سكته هاي مغزي، انواع سرطان ها و ... كرد زيرا عدم كنترل اين عوامل منجر به بيماري خواهد شد. 

وي گفت: اكنون كه طرح غربالگري در سازمان صدا و سيما در حال اجرايي است و توجه ويژه اي به كارمندان اين حوزه شده است مي توان عوامل خطر ساز و رفتاري اين بيماري خاموش را شناسايي كرد. 

وي گفت: زندگي اداري كارمندان بايد به شيوه اي درست گذرانده شود به طوريكه با تغذيه مناسب فعاليت هاي فيزيكي عدم استفاده از دخانيات جلوگيري از چاقي و ... به كنترل فشار خون و جلوگيري از ساير بيماري ها خواهد شد. 

كوهپايه زاد در راستاي آموزش هاي لازم به كارمندان صدا و سيما در اين طرح گفت: در دنياي امروز و توجه زودرس به فشار خون در قالب اين غربالگري ها و برنامه هاي آموزشي به كارمندان و نتيجتا كاهش هزينه ها در نظام سلامت و ديناست. 

وي در پايان گفت: طرح غربالگري كنترل فشار خون كارمندان صدا و سيما توسط شوراي بيماري هاي خاص باهدف رسالت سلامت كاركنان و كارمندان صدا و سيما صورت گرفته است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار