هنگام پرواز با هواپيما حتما موز بخوريد!

پزشكان به افرادي كه با هواپيما اكثرا پرواز مي‌كنند و به سفرهاي طولاني مي‌روند در خصوص انتخاب مواد غذايي كه باعث بهتر شدن عمل فشار هوا و گرفتگي عضلات مي‌شود توصيه‌هايي مفيد دارند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، يكي از بهترين ميوه‌ها براي مصرف در حين سفر با هواپيما، موز است كه در برخي از خطوط پروازي در اين نيز به عنوان يك ميوه استاندارد همواره سرو مي‌گردد.

گفتني است: دليل مصرف اين ميوه در طول پرواز آساني هضم، رفع مشكلات گوارشي، مقوي بودن، طعم خوش و البته خواص درماني آن است كه انع از خشكي و سفتي عضلات و بروز ترومبوز وريدي در عضلات و احيانا سكته قلبي در برخي افراد مي‌شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند؛ در كنار مصرف ميوه مصرف مايعات به همراه قدم زدن به صورت دوره‌اي در هواپيما نيز مي‌تواند اثر بسيار مثبتي در جلوگيري از خشكي عضلات داشته باشد.

پزشكان در عين حال توصيه مي‌كنند تا افراد در هواپيما از خوردن مواد غذايي ناشناخته كه آن‌ها را قبلا نخورده‌اند و يا مصرف آجيل و به ويژه بادام زميني جدا خودداري كنند، همين‌طور در توالي خوردن مواد غذايي دقت كردند تا مواد سرد و گرم را بالافاصله نخورند تا به طور ناگهاني دچار مشكلات دندان نشوند./ع2

برچسب ها: موز ، سفر ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.