قم/

اردوی علمی اساتید قرآنی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر علوم قرآن حوزه علمیه قم از برگزاری اردوی علمی اساتید قرآنی این مرکز 21 و 22 شهریور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی با اشاره به تاسیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن در سال 70 اظهار کرد: این مرکز با نظارت آیت‌الله مکارم شیرازی و پس از پذیرش 60 طلبه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به اهداف مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن اشاره کرد و گفت: این مرکز در زمینه ترویج فرهنگ قرآن در حوزه‌های علمیه، پرورش افراد متعهد در زمینه تفسیر و علوم قرآن برای نشر فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی و نیز تامین نیروی کارآمد در راستای برنامه‌ریزی و امور اجرایی، آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم عنوان داشت: شورای علمی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن از معاونت آموزش، گزینش اساتید، امور تحصیلی، امتحانات، معاونت پژوهش، کتابخانه، امور پایان نامه و معاونت امور مالی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن اقدام جذب دانشجو می‌کند.

صادقی با بیان اینکه حدود 130 نفر در این سه مقطع در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن مشغول تحصیل هستند گفت: سه کلاس جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به قرآن‌پژوهانی اختصاص دارد که جدیدالورود هستند و از طریق آزمون و مصاحبه جذب شده‌اند.

وی به نحوه پذیرش در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری آزمون متمرکز مرکز مدیریت حوزه، اسامی دو برابر ظرفیت طلاب برای مصاحبه اعلام می‌شود که پس از قبولی مصاحبه 50 درصد این افراد پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم از برگزاری اردوی علمی برای اساتید در روزهای 21 و 22 شهریور خبر داد و افزود: این اردو در دهکده وسف واقع در اطراف فردو ویژه استادان قرآنی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن گفت: فارغ‌التحصیلان مقاطع پایین این مرکز در صورت تمایل ادامه تحصیل می‌دهند و فارغ‌التحصیلان مقاطع بالاتر در مراکز دانشگاهی، حوزوی و سازمان‌ها جذب هیئت علمی می‌شوند.
برچسب ها: اردوی علمی ، تفسیر ، اساتید ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.