سمنان/

همایش تجلیل از امامزادگان در سمنان برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: نکوداشت امامزادگان علاوه بر تقویت بصیرت ولایی در سطح جامعه، نقشه‌های شوم دشمنان را که با هدف تخریب اسلام صورت می‌گیرد خنثی می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام مهدی یوسف تبار از وجود 133 امامزاده و 4 بقعه متبرکه در سطح استان خبر داد و افزود: همایش نکوداشت امامزادگان با محوریت بقعه امام‌زاده علی بن جعفر(ع) بیستم شهریور ماه در سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت شناساندن ابعاد شخصیتی امامزادگان به مردم خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت در راستای تقویت بنیه‌های دینی و مذهبی آحاد جامعه بسیار تاثیرگذار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم‌چنین گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء شناخت مردم نسبت به شأن و منزلت امامزادگان در راستای تقویت بصیرت ولایی جامعه از دیگر اهداف برگزاری این همایش تجلیل است.

یوسف تبار ادامه داد: آشنایی با سیره و تاریخ امامزادگان عظیم الشأن به عنوان فرزندان ائمه معصومین یکی از راهکارهای مقابله با نقشه‌های دشمنان است و با برگزاری چنین همایش‌ها و مراسم تجلیل در راستای معرفی هر چه بیشتر آنان گام برداشت.

وی با بیان اینکه این مراسم برای دومین سال پیاپی است که در استان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: سال گذشته این همایش با معرفی امام زاده یحیی برادر امام رضا(ع) در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان تخریب اسلام و زیر سئوال بردن امامزادگان است تصریح کرد: دشمن درصدد است به هر طریقی به اسلام صدمه بزند و یکی از روش‌ها نیز ایجاد شبهه در جامعه و به خصوص جوانان در خصوص وجود امامزادگان است لذا برگزاری این همایش‌ها و شناساندن آنان به مردم در ایجاد رفع شبهه و افزایش باورهای دینی بسیار تاثیر گذار است.

وی در پایان گفت: همایش تجلیل از امامزادگان استان سمنان روز چهارشنبه پنجم ذی القعده همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احدی در سمنان برگزار می شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: همایش ، تجلیل ، امام زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.