جزئيات حادثه مرگبار اسکانيا از زبان رئيس پليس راهور کشور

رئيس پليس راهور ناجا جزئيات و علت حادثه را در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح کرد.

سردار مومني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ در تشريح جزئيات و علت حادثه شب گذشته اظهار داشت: شب گذشته حدود ساعت 23 در کيلومتر 29  آزاد راه قم به تهران حادثه ناگورا آتش گرفتن دو دستگاه اسکانيا به ماموران راهور اعلام شد.

رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: بلافاصله ماموان به همراه بنده در همان دقايق اوليه در صحنه حاضر شديم و کارشناساي پليس راه با بررسي دريافتند که خودرو اتوبوس که در حال مسير قم به تهران در حرکت بود به علت نقص فني از مسير منحرف و با يک دستگاه سواري برخورد و سپس از کارديل عبور در لاين مخالف با اتوبوس ديگري برخورد مي‌کند و متاسفانه 44 نفر از سرنشينان دو دستگاه اسکانيا کشته مي ‌شوند و 39 نفر مجروح به بيمارستان انتقال داده مي‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند. 

وی علت این حادثه بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و علت تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به دلیل ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند. 

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است. 

وی از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: هم اکنون این تیم کارشناسی در صحنه حادثه حاضر هستند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود./ف

برچسب ها: حادثه ، مرگبار ، اسکانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۱:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
آقا چندتایی که با سرعت بیشتر رانندگی می کردن تاحالا ماشین شون رو یک هفته خوابوندن - با جریمه نمی توان راننده...
Iran (Islamic Republic of)
ساریخانی
۱۷:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
چرا به اتوبوسها اجازه میدن تا120 کیلومتر سرعت برن آیا درسته با سرعت سواری برابر باشه .بعضی مواقع نمیشه ازشون سبقت گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
واقعا من هم ازذائه را به همه ملت ایران به خصوص مردم تهران وقم تسلیت عرض مینمایم وهمچنین صبر رابرای خانواده بازماندگان مسالت مینمایم