بكارگيري سامانه جي.‌آي.‌اس در تمامي راه هاي شهري خراسان رضوي

در راستاي افزايش ايمني جاده ها مدير كل راه و شهرسازي خراسان رضوي از ايجاد سامانه جي.‌آي.‌اس (GIS) در كل راه هاي شهري استان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا قلندر با اعلام اين خبر گفت: با توجه به ترانزيتي بودن محور هاي استان، اين اداره كل با پيگيري و اجراي سامانه GIS در كل راه هاي شهري استان، سهم بسزايي در راستاي ارتقاي ايمني عبور و مرور جاده اي ايفا كرده ست.

وي اظهار داشت: بكارگيري سيستم هاي هوشمند در حمل و نقل، ابزاري قوي و نو در جهت كنترل تردد، برقراري ايمني و همچنين تسهيل عبور و مرور در جاده هاست.

قائم مقام وزير در استان با اشاره به ديگر مزيت هاي بهره گيري از سامانه جي.‌آي.‌اس گفت: تجزيه و تحليل انواع مختلف داده هاي مربوط به زمين و عوارض روي آن بطور يكپارچه، آناليز تصادف هاي جاده اي و همچنين بررسي مسيرهاي دسترسي شهرها از جمله كاربردهاي اين سامانه است. ضمن اينكه بر اساس آناليز اطلاعات حاصل از اين سامانه، مسيرهاي بهينه موجود مربوط به شبكه راه ها تعيين مي شود و در نتيجه برنامه ريزي حمل و نقل و هدايت ترافيك به مسير مناسب و مورد نظر مانند پل ها، ابنيه هاي مهم، تعميرگاه، پمپ بنزين ها، پاركينگ ها، رستوران ها، هتل ها و پايانه هاي حمل و نقل بهتر صورت مي گيرد.

به گفته قلندر جي.‌آي.‌اس يك سيستم رايانه اي براي مديريت و تجزيه و تحليل اطلاعات جغرافيايي بوده كه قابليت جمع‌آوري، ذخيره، تجزيه و تحليل و نمايش اطلاعات را دارد و هدف نهايي اين سامانه پشتيباني جهت تصميم‌گيري‌هاي پايه‌گذاري‌شده بر اساس داده‌هاي مكاني است. رئيس شوراي حمل و نقل استان خراسان رضوي، بهره مندي از فناوري هاي به روز را از جمله اقدامات مورد تأكيد اين اداره كل عنوان كرد و ادامه داد: از ديگر فعاليت هاي مهم صورت گرفته در اين رابطه مي توان به انجام طرح پژوهشي ارتقاء و بهسازي خواص قير اشاره كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار