حبیبی در جمع دبیران حزب موتلفه اسلامي:

خودنمايي نقض حقوق بشر بر پيشاني آمريکا/ اوباما تنها مانده است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامي گفت: آمریکائی‌ها انتظار دارند جامعه جهانی و به ویژه روسیه و چین در این کشتار با آنها همگرایی کند. اما آنها به هدف خود نرسیدند و ننگ نقض حقوق بشر بر پیشانی دولت آمریکا همچنان خودنمایی می‌کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبی حبیبی" دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای هزینه‌های جاری مغایر با سیاست‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری است؛ درخواست مجوز برای جابجایی بیش از 10 درصد طرح‌های قابل اتمام تملک دارایی مغایر بند ل ماده 224 قانون برنامه پنجم است و نیاز به دو سوم رأی نمایندگان دارد.
 
وی افزود: حذف ستاد ویژه اقتصادی آن هم در شرایط تحریم و تهدید اقتصادی به نظر ما کار صحیحی نیست.
 
حبیبی ادامه داد: در اصلاحیه بودجه کار چندان علمی و فنی به نظر نمی‌رسد، انشاءالله مجلس آن را با مذاکرات با تیم اقتصادی دولت به طور قاطع سامان دهد.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان که گفت «رئیس‌جمهور باید رئیس‌جمهور هم باشد و به مطالبات همه پاسخ دهد» اظهارداشت: یک ایرادی که به رئیس‌جمهور گذشته بود این بود که یک جریان انحرافی مرتب برای دولت حاشیه تولید می‌کرد و دولت را از متن دور می‌کرد.
 
وی افزود: امروز این خطر برای دولت کنونی هم هست، جریان فتنه مرتب حاشیه تولید می‌کند و می‌خواهد پیروزی اعتدال در انتخابات را به بهانه‌های واهی به اسم خود سند بزند این یک رویکرد انحرافی است و دولت را از هدف‌های اعتدال‌گرایانه دور می‌کند.
 
حبیبی ادامه‌ داد: ما به رئیس‌جمهور خیرخواهانه نصیحت می‌کنیم از این جریان دور باشد، این جریان می‌خواهد گذشته سیاه خود را پاک کند و در یک اندازه جدید که اهداف فتنه‌جویانه دارد دوباره به صحنه برگردد.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه تاکید کرد: جریان انحرافی در دولت جدید دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان را هدف قرار داده است، رئیس‌جمهور باید هوشیارانه عمل کرده و نگذارد این هدف‌گذاری عملیاتی شود.
 
وی همچنین با اشاره به جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه تصریح‌کرد: این یک رویکرد زشت و مشمئزکننده است، سنای آمریکا به دلیل اینکه هزینه حمله آمریکا به سوریه را عربستان، قطر و امارات تقبل کرده‌اند و هیچ سربازی از آمریکا به سوریه برای جنگ نخواهد رفت مجوز بمباران مردم بیگناه سوریه و شلیک موشک‌های دوربرد آمریکا به مدیترانه و خلیج فاس را صادر کرده است.
 
دبير کل حزب موتلفه افزود: مفهوم این تجویز آن است که اگر کشتار برای آمریکا هزینه و تلفات انسانی ندارد مشروع است، این وقیحانه‌ترین نوع نقض حقوق بشر و کشتار بیگناهان است. جان کری با دروغ‌پردازی در سنای امریکا مجوز این کشتار را گرفت.
 
حبیبی با اشاره به اجلاس جی 20 و نیز عدم توفیق آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان کرد: اوباما تنها مانده است، جامعه جهانی با آتش‌افروزی جدید در منطقه مخالف است؛ اما رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه همچنان دست روی ماشه جنگ دارند، بی تردید جامعه جهانی آنها را باید به عنوان جنایتکاران جنگی مورد بازخواست قرار دهد.
 
وی با تقدیر از رویکرد چین و روسیه به تحولات منطقه گفت: روس‌ها و چینی‌ها در شورای امنیت سازمان ملل و در جامعه جهانی در برابر جنگ افروزی‌های آمریکا فعلا ایستاده‌اند، این ایستادگی می‌تواند پایانی بر یک جانبه‌گرایی در سیاست‌های جهانی غرب باشد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: آمریکا و برخی شیوخ مرتجع عرب بیش از دو سال است مشتی تروریست تبهکار را بر ملت سوریه تحمیل کرده‌اند، به طوری که 65درصد آنها غیر سوری هستند آنها بی‌رحمانه مردم سوریه را سر می‌برند، آتش می‌زنند و بی‌محابا به گلوله می‌بندند و در گورهای دسته جمعی دفن می‌کنند.
 
وی گفت: این نقض آشکار حقوق بشر است و یک جنایت جنگی تمام عیار است. آمریکائی‌ها انتظار دارند جامعه جهانی و به ویژه روسیه و چین در این کشتار با آنها همگرایی کند. اما آنها به هدف خود نرسیدند و ننگ نقض حقوق بشر بر پیشانی دولت آمریکا همچنان خودنمایی می‌کند.
 
حبیبی در پایان اظهارداشت: با وحشیگری آمریکا در منطقه هیچ امیدی به اصلاح روابط ایران و آمریکا وجود ندارد. دولت برای سامان اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید یک نگاه دقیق به ساخت درونی و قوی شدن از درون داشته باشد. این نگاه به ملت و دولت ایران کمک می‌کند تا در برابر آسیب‌های بیرون در امان باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار