رودهن/

همایش بزرگداشت ˈامام زاده اسماعیل(ع)ˈ در فیروزکوه برگزار شد

همزمان با خجسته سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، همایش معنوی بزرگداشت امام زاده اسماعیل(ع) در فیروزکوه برگزار شد.

امام جمعه فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: در روایت است که ˈاگر کسی فاطمه معصومه(س) را زیارت کند در حالی که عارف به آن حضرت است، بهشت خدا بر او واجب می شودˈ.

حجت الاسلام والسلمین ˈعبدالعلی استیریˈاظهارکرد: مهمترین مشخصه آن حضرت سفر ایشان از مدینه به سمت خراسان است که از این نظر با سفر حضرت زینب کبری(س) مشابهت دارد.

حجت الاسلام استیری تصریح کرد: افشاگری ظلم، جنایت و خیانت های بنی عباس مهمترین دلیل سفر آن حضرت است.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز تولد کریمه اهل بیت به ˈروز دخترانˈ، ابراز امیدواری کرد؛ دختران و زنان ایران اسلامی درس تقوی، عفت و پاکدامنی از ایشان بگیرند.

این آیین با مولودی خوانی، قرائت شعر در مدح ائمه(ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی، تجلیل از خادمان افتخاری و هیأت امنای امام زادگان شهرستان فیروزکوه و تحویل احکام آنان و تجلیل از دانش آموزان نخبه شهرستان که در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت داشتند، ادامه یافت.

آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع) فیروزکوه در مرکز بافت قدیم این شهر قرار دارد و در تمامی ایام سال پذیرای خیل مسافران، زائران و گردشگران است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.