پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي مي نويسد: امپرياليسم امريکا براي دومين بار طي يک دهه گذشته در حال آمادگي براي راه اندازي جنگ جديدي بر اساس دروغ هايي درباره وجود تسليحات کشتار جمعي و القاعده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پايگاه خبري گلوبال ريسرچ ؛‌ در سال 2003 ميلادي واشنگتن براي براندازي رژيم صدام حسين ديکتاتور سابق عراق بر اساس اين ادعا حمله کرد که عراق تسليحات کشتار جمعي در اختيار دارد و آماده تحويل  آن به القاعده است. چنين تسليحاتي هرگز در عراق پيدا نشد.

اکنون با گذشته ده و نيم سال از آن زمان ، دولت باراک اوباما در حال آماده سازي زمينه براي راه اندازي جنگ عليه سوريه بر اساس گزارش اطلاعاتي ساختگي درباره حمله با تسليحات شيميايي دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه در تاريخ 21 اوت خارج از دمشق است.اين موضوع بسيار جالب توجه است که حمله 21 اوت در زماني صورت گرفت که بازرسان تسليحاتي سازمان ملل متحد از سوي بشار اسد به سوريه دعوت شده بودند. شورشيان در سوريه در آستانه متحمل شدن شکست نظامي از سوي نيروهاي دولتي سوريه ، همه تلاش خود را براي تغيير اوضاع به کار گرفتند.

در حالي که جان کري روز چهارشنبه گذشته از تلاش هاي " شورشيان " حمايت و تعريف مي کرد، شبه نظاميان مسلح روستاي معلوله در شمال دمشق را محاصره و مناطق غيرنظاميان بي دفاع و نيز کليساها را گلوله باران و تهديد به راه اندازي حمام خون فرقه اي کردند.اين در واقع يکي از جديدترين اقدام بي رحمانه بي شماري بود که از سوي شبه نظاميان مسلح مورد حمايت امريکا صورت گرفت که با تسليحات و تامين مالي واشنگتن و متحدان آن با هدف براندازي حکومت بشار اسد و رسم نقشه سياسي جديدي از خاورميانه ، به سوريه سرازير شدند. دليل اصلي شتاب براي مداخله نظامي مستقيم امريکا در واقع شکست در ميادين مبارزه و نيز افزايش نارضايتي و تنفر مردم سوريه از اقدامات اين کشور است. 

انتشار بسياري از تصاوير ويدئويي بر روي پايگاه هاي اينترنتي خود حکايت از جنايات شبه نظاميان مسلح دارد که در يکي از اين موارد مي توان به اعدام سه راننده کاميون به جرم علوي بودن اشاره کرد. از جمله ديگر تصاوير ويدئويي مي توان به گردن زدن يک کشيش کاتوليک و نيز اعدام گروهي سربازان بي دفاع سوري که به اسارت گرفته شده بودند ، اشاره کرد.چنين اقدامات بي رحمانه اي تا حد زيادي در رسانه هاي جمعي که تحت کنترل قرار دارد ، منعکس نشده است و جان کري و ديگر حاميان بر پايي جنگ عليه سوريه تاکيد دارند تنها اقدام نظامي امريکا مي تواند از چنين " افراط گرايي هايي " پيشگيري کند.

سياستمداران و کارشناسان رسانه تنها براي توجيه اقدام نظامي امريکا به آمار قربانيان جنگ داخلي در سوريه اشاره مي کنند اما هيچ يک از آنها هرگز به اين نکته اشاره نکردند که اين جنگ از سوي غرب و قدرت هاي غربي ديگر به اين کشور تحميل شده است. آنها در واقع اين حقيقت را پنهان مي کنند که شبه نظاميان و عوامل آنان در اين جنگ مسئول واقعي چنين جنايات و کشتارهايي هستند.

گروه ديده بان حقوق بشر سوريه که يک گروه مخالف اسد است ، اعلام کرده است 40 درصد تلفات سوريه شامل سربازان اين کشور و نيروهاي هوادار دولت هستند اما آمار غيرنظامياني که اين جوخه هاي مرگ فاشيستي به قتل رساندند ، نامشخص است و آنها همچنان در حملات عليه علويان ، مسيحيان ، کردها و ديگر اقليت ها و نيز مسلمان سني سکولار دست دارند.چرا جان کري درباره جنايات چنين اين عواملي ناگزير به دروغ گويي است؟ چرا وي وانمود مي کند که "مخالفان ميانه رو" که وجود خارجي ندارند و " ارتش آزاد سوريه " ، نيروهاي واقعي هستند که با حکومت اسد در حال مبارزه هستند؟

اين دروغ ها در واقع براي کتمان کردن اين حقيقت ارائه مي شود که امريکا و نهادهاي اطلاعاتي آن ، روابط کاري نزديکي با القاعده و عوامل آن دارند. اين موضوع جديدي نيست. واشنگتن به طور سنتي گروه هاي راست گرا را براي سرکوب ملي گرايان چپ گرا و جنبش هاي اجتماعي در خاور ميانه و فراتر از آن به کار گرفته است.  اين کشور همچنين از چنين نيروهايي در اقدام سيا در براندازي دولت مصدق در ايران در سال 1953 و نيز کودتاي نظامي مورد حمايت سيا و کشتار گسترده در اندونزي در سال 1965 استفاده کرد.القاعده خود ساخته سيا و سازمان اطلاعات پاکستان است و به دست حکومت سلطنتي عربستان سعودي کمک و تامين مالي شده و در جنگ امريکا عليه شوروي سابق در افغانستان در دهه 1980 ميلادي به کار گرفته شده است.تجاوز قريب الوقوع امريکا عليه سوريه در واقع تاکيدي است بر حقه تاريخي جنگ واشنگتن با تروريسم است و دستاورد اصلي اين جنگ دوازده ساله سرنگوني حکومت هاي سکولار عربي - عراق و ليبي و اکنون در سوريه - و نيز تقويت جنبش تروريستي اسلامگرايي فاشيستي است که اکنون به عنوان ارتش نيابتي امپرياليسم امريکا خدمت  مي کنند.

در ليبي درست همانند سوريه امروز ، امپرياليسم امريکا و متحدانش چنين نيروهايي را با هدف تغيير رژيم ، تجهيز ، آموزش و تامين حمايت هوايي براي القاعده در مغرب اسلامي و عوامل مشابه به کار گرفتند. آن مداخله همانند موضوع امروز سوريه با اهداف انساني و بشردوستانه توجيه شد و هزاران قرباني گرفت و ليبي را به ويرانه اي تبديل کرد.

روشي که اين تروريست ها به عنوان ابزار سياست خارجي امپرياليسم به کار گرفته مي شوند در نشست اخير ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و شاهزاده بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعاتي عربستان سعودي ، رابط اصلي بين واشنگتن و رياض به طور آشکارا تعريف شد.  شاهزاده بندر بن سلطان در ازاي توافق سوريه با تغيير حکومت در سوريه ، نه تنها امضاي قراردادهاي نفتي و گازي را ارائه کرد ، بلکه تضمين داد در زمان برگزاري  المپيک زمستاني سال آينده در سوچي از روسيه در برابر حملات تروريستي اسلامگرايان چچن حمايت خواهد شد. وي همچنين به پوتين گفت اين گروه ها از سوي امريکا تحت کنترل قرار دارند و بر اساس منافع امريکا و عربستان سعودي ، مي توانند برانگيخته و يا مهار شوند.
برچسب ها: سوریه ، مداخله ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار