اعتراض به شکنجه در گوانتانامو مقابل کاخ سفید

به یک شهروند امریکایی اعتصاب غذاکننده در مقابل کاخ سفید از طریق اتصال لوله به بینی غذا خورانده شد که این اقدام در اعتراض به عمل خوراندن اجباری غذا در زندان بدنام امریکایی تحت کنترل امریکا انجام شده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تی وی ،  آندرس توماس، ۵۲ ساله، بعد از دو ماه اعتصاب غذا در محکومیت تداوم بازداشت زندانیان تبرئه شده در گوانتانامو، روز جمعه با یک روپوش نارنجی در مقابل کاخ سفید بر روی یک صندلی نشسته بود و افرادی در حال غذا دادن اجباری به وی از طریق اتصال لوله به بینی بودند. 
زندانیان گوانتانامو در اعتراض به شرایط سخت و بازداشت نامحدود خود بدون هیچ اتهام یا محکومیتی از اوایل ماه فوریه اعتصاب غذا را آغاز کردند که بعد از هفت ماه هنوز نیز ادامه دارد. 
عکس منتشر شده از این بازداشتگاه در ماه ژوئن نشان داد که محافظین زندان، چگونه به زندانیان به زور غذا می‌خوراندند. این زندانیان به روی یک صندلی فلزی بسته شده بودند و با یک لوله پلاستیکی از طریق بینی به آن‌ها غذا داده می‌شد.
در ماه جولای، یک قاضی فدرال حکم داد که عمل به زورخواندن به زندانیان اعتصاب غذاکننده در گوانتانامو، شکنجه محسوب می‌شود، اما گفت که او هیچ صلاحیتی برای جلوگیری از این عمل ندارد. 
آندرس توماس به پرس تی‌وی گفت: این کار (شکنجه در گوانتانامو)به نام من و به نام همه شهروندان امریکایی انجام می‌شود. این کار با پول مالیات‌دهندگان امریکایی انجام می‌شود و بنابراین، ما همگی در این شکنجه و آنچه که در سایه اتفاق می‌افتد، همدست هستیم و ما اگر شکنجه‌ای را که دولت اوباما به صورت روزانه درگیر آن شده است، را مثل روز روشن نکنیم، این کار ادامه خواهد یافت، همانطور که در این سال‌ها ادامه داشته است.
بستن زندان گوانتانامو یکی از اصلی‌ترین موضوعات تبلیغات ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ بود. او در آن زمان اذعان کرد که اردوگاه گوانتانامو، نماد نقض حقوق بشر توسط امریکاست. 
با این حال، روز پنج‌شنبه، دولت اوباما، خواستار کنار گذاشتن درخواست تجدید نظر حقوقی ارائه شده توسط چهار زندانی اعتصاب غذاکننده در گوانتانامو در ممنوع کردن خوراندن اجباری غذا شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار