رهبر جمهوريخواهان مجلس نمايندگان امريکا به هم حزبي هاي خود گفت پيش بيني مي کند رأي گيري درباره مجوز استفاده از نيروي نظامي برضد سوريه، ظرف دو هفته آينده صورت گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه، "اريک کانتور" رهبر اکثريت در مجلس نمايندگان امريکا در يادداشت داخلي خطاب به نمايندگان جمهوريخواه ، برنامه زماني فشرده ماههاي پيش رو را براي آنان تشريح کرد که بحث و بررسي و در نهايت رأي گيري درباره دادن چراغ سبز به باراک اوباما رئيس جمهور براي آغاز حمله به سوريه از جمله اين برنامه هاست.

کانتور در اين يادداشت خاطرنشان کرد: با توجه به درک اين مطلب که هر دو جناح ديدگاههاي متفاوتي درباره حمله به سوريه دارند، اما در نهايت اين در حيطه اختيارات رئيس جمهور اوباما است که اين موضوع را با کنگره و مردم امريکا در ميان بگذارد و اين راه درست براي اقدام است.
 
وي افزود: اعضا بايد انتظار داشته باشند بحث و بررسي عميقي درباره اين موضوع صورت گيرد و در نهايت ظرف دو هفته آينده درباره موضوع مجوز استفاده از قدرت نظامي در قبال سوريه رأي گيري شود. 

رهبران نمايندگان  سناي امريکا که اعضاي حزب دموکرات باراک اوباما کنترل آن را در اختيار خود دارند اعلام کرده اند پيش بيني مي کنند هفته آينده به قطعنامه مجوز استفاده از قدرت نظامي ، رأي کاملي داده شود.

کميته روابط خارجي سنا چهارشنبه با اختلاف اندکي حمله نظامي محدود به سوريه را تأييد و اجراي اين عمليات را به يک دوره 60 روزه و در صورت لزوم يک دوره احتمالي 30 روزه مشروط کرد. اين کميته همچنين شرط کرد پاي نظاميان نيروي زميني امريکا به خاک سوريه باز نشود.

اوباما در دريافت مجوز حمله به سوريه از کنگره که اعضاي آن به شدت دچار اختلاف نظر هستند با چالشي شديد مواجه است . 

اعضاي مجلس نمايندگان و مشاوران در محافل خصوصي گفته اند که با وجود حمايت سران هر دو جناح ، رئيس جمهور هنوز موفق نشده است آرا نمايندگان مجلس را بدست آورد. 

اوباما گفته است سه شنبه درباره مسئله سوريه با ملت امريکا سخن خواهد گفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
خداکنه جنگ بشه بریم با این آمریکاییها بجنگیم آرزوی من جنگیدن با آمریکاییهاست
آخرین اخبار