سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت: آمريکا در حمله به سوريه تنها نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسکاي نيوز عربي، "جاشوآ بيکر" در گفتگو با شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي از سن پيترزبورگ در پاسخ به اين پرسش که آيا مخالفت اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با حمله نظامي به سوريه به معناي مخالفت با خواسته آمريکا نيست؟ گفت: براي ملت آمريکا و جامعه بين الملل حادثه روز بيست و يکم ماه گذشته در ريف دمشق قابل قبول نيست.

وي در پاسخ به اين پرسش که چگونه آمريکا مي خواهد دست به اين اقدام نظامي بزند ولي از حمايت گسترده بين المللي و منطقه اي برخوردار نيست؟گفت: اين اجماع وجود دارد از سلاح شيميايي در سوريه استفاده شده که نقض قوانين بين المللي است. در هر گونه اقدام نظامي عليه سوريه بيش از 15 کشور حضور خواهند داشت و ما در اين حمله تنها نيستيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا اوباما بدون گرفتن موافقت کنگره مي تواند به سوريه حمله کند؟گفت: اوباما زماني که تصميم گرفت موافقت کنگره را براي حمايت از اين حمله به دست آورد مي دانست با وضع دشواري روبرو خواهد شد. وي تاکيد کرد در صورتي که دولت آمريکا از حمايت ملت و کنگره اين کشور برخوردار باشد مي تواند اقدام قاطع تري در سوريه داشته باشد. موافقت با اين درخواست رئيس جمهور دشوار است ولي فکر مي کنم وي مي تواند اين موافقت را به دست آورد و به صورت يکجانبه يا ائتلاف بين المللي دست به اقدام نظامي عليه سوريه بزند.

جاشوآ بيکر درباره هشدارهاي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه در خصوص حمله نظامي به سوريه بيان داشت: آمريکا به اين هشدارها توجه دارد. رئيس جمهور آمريکا بر اين باور است اقدام نظامي عليه سوريه بخشي از راهبرد اين کشور و ديگر کشورها براي حل بحران سوريه است.  آمريکا فقط بر اقدام نظامي تمرکز نکرده است. ما مي دانيم راه حل سياسي و ديپلماتيک تنها راه براي پايان دادن به بحران سوريه است و روسيه نيز بخشي از اين راه حل است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار