روسيا اليوم گفت هزار و پانصد کارشناس نظامي خارجي هم اکنون در خاک سوريه حضور دارند تا عمليات نظامي رادر اين کشور هماهنگ کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني روسيا اليوم به نقل از منابع اختصاصي خود گزارش داد: آمريکا فهرست اهدافي را که قصد دارد در سوريه به آنها حمله کند، افزايش داد. 

ابراهيم اميور گزارشگر روسيا اليوم گفت: روند تحولات بر خلاف خواست باراک اوباما رئيس جمهور آمريکاست. پس از روسيه، چين، عراق، الجزاير، مصر، اتحاديه اروپا و حتي پاپ واتيکان جلسات کميته روابط خارجي سناي آمريکا هم صحنه  اعتراضات فعالان ضد جنگ بود. اوباما براي حمله به سوريه متحدي به جز اسرائيل، عربستان، قطر، ترکيه و شش کشور ديگر پيدا نکرده است. 

در ادامه اين گزارش آمده است: آخرين ارزيابي ها نشان مي دهد فقط 25 نماينده آمريکايي به طور قطعي از حمله به سوريه حمايت مي کنند و احتمال راي مثبت 18 نماينده ديگر به حمله هم وجود دارد. در مقابل راي منفي 82 نماينده آمريکايي قطعي است و 130 نماينده هم احتمالا راي منفي به پيشنهاد اوباما براي حمله به سوريه خواهند داد. صد و هفتاد و هشت نماينده آمريکايي هم هنوز درباره حمايت از حمله ترديد دارند. 

نمرود سليمان تحليلگر مسايل سياسي در شيکاگو گفت: به علت سردرگمي دولت باراک اوباما، حمله به سوريه اکنون به ضرورتي آمريکايي و نه براي ملت سوريه تبديل شده است. آمريکا براي اينکه اعتبار خود را حفظ کند بايد به سوريه حمله کند.
 
گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: منابع اختصاصي در گفتگو با روسيا اليوم تاکيد کردند 1500 کارشناس نظامي آمريکايي هم اکنون در خاک سوريه حضور دارند تا عمليات را در زمان حمله نظامي هماهنگ کنند. باراک اوباما در ديدار با سناتور جان مک کين تاکيد کرده بود دهها کارشناس از سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا وارد سوريه شده اند.

روزنامه نيويورک تايمز هم به نقل از منابع آمريکايي از احتمال استفاده از هواپيماهاي نظامي آمريکا و فرانسه در حمله به بعضي اهداف در سوريه خبر داد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار