در گفتگوي ويژه خبري؛

آیت‌الله دري‌نجف‌آبادي: بايد از تزريق پول پرقدرت در اقتصاد ملي جلوگيري كرد/ حجت‌الاسلام رئيسي: توجه ویژه مجلس خبرگان نسبت به دغدغه‌هاي مردم

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه بايد از تزريق پول پرقدرت در اقتصاد ملي جلوگيري كرد، گفت: بايد تلاش كرد تا ضرورت‌هاي جامعه تحت فشارهاي غلط و مزدورانه آمريكا قرار نگيرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، چهاردهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور آیت‌الله سيد ابراهيم رئيسي و حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي اعضاي هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي در ابتداي برنامه در خصوص مباحثي كه در اجلاس مجلس خبرگان رهبري مطرح شد، گفت: مقام معظم رهبري سال جاري را به عنوان سال حماسه سياسي حماسه اقتصادي نام‌گذاري كردند.

وي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي در طول 5 سال گذشته هر سال را تحت عناوين مختلفي نام‌گذاري كردند، افزود: بيشتر عناويني كه براي سال‌هاي مختلف انتخاب شده داراي پيام اقتصادي است.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه مسائل اقتصادي از جمله مسائل مهم و حائز اهميت جامعه به حساب مي‌آيد خاطرنشان کرد: اگر تحريم و فشارهاي بين‌المللي از سوي آمريكا و همپيمانانش اعمال نمي‌شد بازهم مسائل اقتصادي در كشور ما از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بود.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي با بيان اينكه يكي از اهداف جمهوري اسلامي ايران تامين رفاه و عدالت اجتماعي براي عموم مردم است، اظهار داشت: بايد دولت و مسئولين مرتبط زمينه‌هاي رشد، پويايي و تحرك جامعه را فراهم كند به گونه‌اي كه براي نسل جوان بايد زمينه‌هاي لازم براي اشتغال ايجاد شود.

وي با اشاره به اينكه بايد به گونه‌اي عمل كرد تا در سطح منطقه و جهان از تراز قابل توجهي برخوردار باشيم، گفت: توسعه انساني- اسلامي و يا پيشرفت همراه با عدالت، سربلندي، عزت و اقتدار جز اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران به حساب مي‌آيد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران امتيازات، خصوصيات و ارزش‌هاي نظام غربي را قبول ندارد بلكه به ارزش‌هاي اسلامي آري مي‌گويد، افزود: طبيعتا تحريم‌ها و مشكلات و احيانا بعضي از تدابير ضعيف، غلط و نارسا سبب شده تا شرايط اقتصادي كشور آنگونه شايسته نظام مقدس جمهوري اسلامي و ملت فهيم ايران است تحقق پيدا نكند.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي با اشاره به وعده‌‌هاي دولت تدبير و اميد در خصوص مسائل اقتصادي اضافه كرد: يكي از وظايف اصلي دولت بايد تدبير مسائل اقتصادي جامعه باشد.

وي با اشاره به اينكه بايد براي شش ماه آينده برنامه داشته باشيم، گفت: رئيس جمهور بايد تا پايان سال جاري برنامه‌هايش را به خوبي اجرايي كند و مشكلات و موانع موجود را نيز از سر راه بردارد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اميدواريم كه دولت با قدرت مسائل و مشكلات موجود در كشور را حل كند، خاطرنشان کرد: اميدواريم بودجه سال آينده در زمان مقرر به مجلس تقديم شود.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي با اشاره به اينكه مجلس نسبت به اصلاحيه بودجه سال 91 اقدامات لازم را در اين حيطه به عمل آورده است، افزود: يكي ديگر از مسائل اصلي كشور ما مسائل فرهنگي است زيرا انقلاب ما انقلابي فرهنگي به حساب مي‌آيد.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي با اشاره به اينكه در كنار مسائل فرهنگي مي‌توانيم به مسائل ديگري هم دست پيدا كنيم، گفت: اگر در عرصه مطالبات فرهنگي موفق عمل كنيم انگيزه‌هاي ديني، اخلاقي و معنوي نيز رشد خواهد يافت و همچنين به تبع آن بسياري از اهداف ديگر محقق خواهد شد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به يكه‌تازي آمريكا و ادامه جناياتش بر عليه مردمان عراق، افغانستان و سوريه اظهار داشت: با گذشت 30 ماه از بحران سوريه متاسفانه همچنان شاهد كشتار و قتل‌عام مردمان بي‌گناه هستيم.

وي با بيان اينكه شوراي امنيت بايد تصميم عادلانه، عاقلانه و خردمندانه‌اي را در مورد موضوع سوريه اتخاذ كند، ادامه داد: جنايات و قتل‌عام زنان و كودكان سوريه در وجدان انسان‌هاي عالم قابل قبول و توجيح نيست.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه از ديدگاه جنابعالي الزامات خلق حماسه اقتصادي چيست، گفت: در رابطه با خلق حماسه اقتصادي نبايد شتاب‌زدگي كرد بلكه بايد خردمندانه، عاقلانه و با آرامش وارد عمل شويم.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه بايد تا پايان سال برنامه‌ريزي و تدبير لازم را در خصوص مسائل مختلف اتخاذ كنيم افزود: اين تدبير و زمان‌بندي بايد در دو مرحله كه يكي مرحله صد روزه و ديگري سه ماه آخر باشد اتخاذ شود.

وي با اشاره به اينكه بايد در برنامه‌ريزي سال‌هاي قبلي را هم نيز مورد توجه و ملاك قرار دهيم گفت: ما در سال گذشته و امسال شاهد ركود تورم بوده‌ايم يعني پيشرفتي نكرده‌ايم.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي با بيان اينكه رشد اقتصادي كشورمان تقريبا صفر و يا زير صفر است خاطرنشان کرد: اين در حالي است كه در برنامه‌هاي توسعه 8 درصد رشد را پيش‌بيني كرده بوديم به گونه‌اي كه ما با اين رقم فاصله زيادي داريم.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه بايد اولين گام‌ها را براي رشد اقتصادي كشور برداريم، افزود: بايد از همه ظرفيت‌هاي خوب كشور در جهت رشد و شكوفايي استفاده كنيم.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي با اشاره به اينكه تورم بايد توام با رشد باشد، افزود: اگر نقدينگي در جريان توليد و فعاليت سالم قرار نگيرد به معناي تورم است پس بايد گفت: 480 ميليارد تومان نقدينگي بسيار بالايي براي كشور است.

وي با بيان اينكه دولت بايد دستگاه‌هاي مرتبط را به سمت توليد هدايت كند، اظهار داشت: بايد با همت و تلاش تك تك نهادها و سازمان‌ها تورم را به حداقل برسانيم.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: بايد پول پرقدرت يعني پول تزريقي بانك مركزي را در اقتصاد تزريق نكنيم.

وي با اشاره به اينكه بايد هدفمندي يارانه‌ها را به عنوان درآمدهاي انتقالي مورد مصرف قرار دهيم نه به عنوان دريافت از بانك مركزي و تزريق آن به جامعه افزود: رشد و توسعه بايد با هم صورت گيرد.

حجت‌الاسلام دري‌نجف‌آبادي با تاكيد براينكه بايد تا جايي كه ممكن است از تزريق پول پرقدرت در اقتصاد ملي جلوگيري كنيم و اين امر هم با صادرات غير نفتي هم ميسر خواهد شد گفت: بايد به ظرفيت‌سازي در حوزه گاز و پتروشيمي بپردازيم.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه بايد تلاش كرد تا ضرورت‌هاي جامعه تحت فشار غلط و مقرضانه آمريكا و مزدورانش قرار نگيرد، افزود: بايد درسي به غربي‌ها داد تا بي جهت دشمن تراشي نكند و ملت ما را تحت فشار اقتصادي قرار ندهند.

وي با اشاره به اينكه تدبير غلط از مديريت است خاطرنشان کرد: هرچه فشار دشمن بيشتر شود آستانه تحمل مردم نيز بالا خواهد رفت و تمام تهديدها به فرصت تبديل مي‌شود.

آیت‌الله سيد ابراهيم رئيسي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه برنامه در پاسخ به سوالی مبني براينكه اجلاس و گردهمايي مجلس خبرگان رهبري چه كاركردهايي با خود دارد، گفت: مجلس خبرگان رهبري متشكل از علماي بلاد است به گونه‌اي كه روحانيت سرشناس در جاي جاي كشور اسلامي در ارتباط با مردم قرار مي‌گيرند.

وي اجلاس مجلس خبرگان رهبري را يك مجلس‌العلما عنوان كرد: علماي بلاد ملجع و مرجع مراجعات مردم به حساب مي‌آيند به گونه‌اي كه آن‌‌ها در جريان مطالبات و خواسته‌هاي مردم قرار مي‌گيرند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه عمده دغدغه‌ها و بحث‌هاي ما در اين اجلاس پيرامون مسائل فرهنگي، اقتصادي و معيشيتي مردم بود خاطرنشان کرد: از آغاز اين اجلاس هريك از علما 5 دقيقه فرصت براي بيان مسائل و مشكلات مردم مناطق تحت پوششان داشتند.

آیت‌الله رئيسي با اشاره به اينكه امروزه علي رغم تبليغاتي كه بر عليه روحانيت اعمال شده است اما همچنان مي‌بينيم كه در نگاه ملت ما مطمئن‌ترين گروه ملجع با روحانيت در ارتباط است، اظهار داشت: مردم به روحانيت مراجعه مي‌كنند و آن‌ها را در جريان دغدغه‌ها و مشكلاتشان قرار مي‌دهند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه بخش عمده‌اي از نطق‌ها و اجلاس خبرگان در خصوص دغدغه‌هاي زندگي مردم بود گفت: اگر مجلس خبرگان رهبري به صورت علني و از طريق رسانه ملي پخش مي‌شد مردم مي‌توانستند در جريان امور قرار گيرند.

وي با بيان اينكه نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نمي‌توانند نسبت به دغدغه‌هاي مردم بي توجه باشند، افزود: دغدغه‌ها و مشكلات مردم با حضور رئيس جمهور در مجلس خبرگان رهبري مورد بحث و بررسي قرار گرفت به گونه‌اي كه پيشنهاداتي از سوي اعضاي مجلس نيز مطرح شد.

آیت‌الله رئيسي با اشاره به برگزاري سالانه اجلاس خبرگان رهبري ادامه داد: مجلس خبرگان رهبري از يك سو اميدبخش براي مردم و از سوي ديگر جلوه‌اي از ياس براي دشمنان انقلاب اسلامي است.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه چرا جهان اسلام در مقابل اعمال گروه‌هاي تروريستي سكوت اختيار كرده است، گفت: پس از جنگ جهاني دوم و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و تك قطبي شدن جهان موضع نظام سلطه برخورد با اسلام بوده است.

وي با اشاره به اينكه نظام سلطه يعني مثلث شوم آمريكا، انگليس و اسرائيل اقدام به مهم‌ترين و قوي‌ترين جرياني مي‌دانند كه در مقابل خود است رئيسي با اشاره به اينكه اسلام در مقابل با چپاول‌گري‌هاي نظام سلطه مقتدرانه ايستاده است، افزود: آن‌ها براي برخورد با اسلام و مسلمانان متعهد نيز برنامه‌ريزي كرده‌اند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه يكي از راهبردهاي جدي و اساسي نظام سلطه اسلام ستيزي است خاطر نشان ساخت امپراطور شرقي با بنگاه‌هاي عظيم ارتباط جمعي عليه اسلامي و قرآن مشغول فعاليت هستند.

وي با اشاره به مسئله اختلاف‌افكني ميان مسلمانان از سوي گروه‌هاي تروريستي گفت: گروه‌هاي تروريستي دست نشانده نظام استكباري هستنند به گونه‌اي كه بخشي از آن‌ها در كشورهاي اسلامي مشغول فعاليت هستند.

آیت‌الله رئيسي با اختلافات سليقه‌اي كه در ميان برخي از قبايل و كشورها به وجود آمده است اظهار داشت: گروه‌هاي تروريستي تحت عناوين مختلف در كشورهاي گوناگون مشغول ترور و تكفير مردمان بيگناه عراق، افغانستان و سوريه هستند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: علما و فرهيختگان اهل سنت و تمام جهان اسلام بايد اعلام كنند كه جريان سلفي- تكفيري هيچ ارتباطي با دين، قرآن و همچنين با هيچ يك از مذاهب شناخته شده اسلامي ندارند بلكه يك جريان منحرف و بدعت‌گذاري شده‌اي هستند كه فقط به جنايت در جهان اسلام مي‌پردازند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اجلاس ، مجلس ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار