جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به همراه دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا و چاک هیگل وزیر دفاع با کنگره این کشور تشکیل جلسه دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به همراه "دمپسی و چاک هیگل" رئیس ستاد مشترک آمریکا و وزیر دفاع این کشور با کنگره این کشور تشکیل جلسه دادند.

"جان کری"که در کمیسیون امور خارجه کنگره این کشور سخن می گفت مدعی شد:برخی از کشورها مانند ایران و روسیه چالش فرا روی ما هستند.

وی در ادامه گفت:جهان فقط به این نگاه نمی کند که ایالات متحده آمریکا در مقابل سوریه چه تصمیمی اتخاذ می کند و منتظر است تا ببیند آیا مقامات آمریکا در این باره موضع گیری واحدی دارند.

کری در ادامه سخنان خصمانه و ضد سوری با ادعای اینکه نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است گفت:برخی از ما می پرسند آیا حمله شیمیایی در سوریه رخ داده است و آیا نظام سوریه این اقدام را انجام داده است من به شما اطمینان می دهم نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:اگر امروز موضع گیری یکسانی نداشته باشیم در آینده با خطرهای بیشتری درباره امنیت ملی خود روبرو خواهیم شد.

در نشست امروز برخی وزرای آمریکا با کنگره آمریکا،"چاک هاگل" وزیر دفاع این کشور گفت:باید به جهان تضمین داد که صلح وامنیت تامین می شود و ما بکار گیری از سلاح شیمیایی در سرتاسر جهلن را زیر نظر داریم و در ادامه مدعی شد:نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

"هیگل" گفت:بی تحرکی ما در صداقت ایالات متحده آمریکا تاثیر گذار خواهد بود و باید امنیت ما مساله ای باشد که تاثیری در التزامات و پایبندی های ما در مقابل شرکای ما نداشته باشد.

در ادامه این نشست میان کنگره و وزاری خارجه،دفاع و رئیس ستاد مشترک آمریکا "مارتین دمپسی" گفت:ما همه احتمالات حمله به سوریه و تاثیر آن بر امنیت خود و سفارتخانه ای آمریکا و همه پایگاه های این کشور در سرتاسر جهان را بررسی کرده ایم.

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد:اگر آمریکا به سوریه حمله کند برخی از کشورهای مجاور به این کشور کمک می کنند و در ادامه افزود:ما از مخالفان سوریه به صورت متمرکز حایت خواهیم کرد.

"دمپسی" در ادامه افزود:آنچه که ما در سوریه انجام خواهیم داد،اهداف مشخصی دارد.
برچسب ها: کری ، هاگل ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار