پخش مستند رادیویی"این چند قدم" در هفته حج از رادیو قرآن

مستند رادیویی"این چند قدم" مستندی از سفر به سرزمین وحی است که در هفته حج با ترکیبی نو و بدیع به معرفی اماکن متبرکه و بیان حال زائران در سرزمین وحی می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، "این چند قدم" نخستین مستند گزارشی رادیویی از سرزمین وحی است که با ترکیبی نو و بدیع به معرفی اماکن متبرکه و بیان حال زائران و مشکلات آنان در زیارت می پردازد.

تمامی گزارش های این برنامه به صورت مستند و در اماکن متبرکه ضبط شده است و در چند بخش از این برنامه که به دلیل همراهی با کاروان دانشجویان اعزامی به عمره مفرده بوده حال و هوای دانشجویان در این سفر انعکاس داده شده است و در بخش معرفی اماکن حجت الاسلام محمدباقرعلم الهدی به بیان نکات کارشناسانه پرداخته است.

از ویژگی های دیگر برنامه "این چند قدم" اختصار و ایجاز، بیان غیرمستقیم مشکلات زائران مدینه، سخت گیری وهابیون نسبت به آنها و بیان نکات معارفی حجت الاسلام وحیدی درباره این سفر و زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه بقیع(ع) است.

تمامی بخش های این برنامه از جمله گویندگی، تدوین و تنظیم این برنامه در سرزمین وحی انجام شده است که این امر از دیگر ویژگی های متمایزکننده آن است.

این مستند با بخش فرودگاه مهرآباد تهران، پرواز  آغاز می شود و در برنامه های بعدی تجربه ی زیارت حضرت رسول(ص)، زیارت حضرت رسول و مسجد النبی، قبرستان بقیع - امام حسن مجتبی؛ قبرستان بقیع - توسل به حضرت رسول، بازدید از کوه احد، شکاف کوه احد - آبار علی (ع)، احرام در مسجد شجره، وداع دانشجویان با مدینه، مسجد شجره، کعبه، مسجد الحرام واجزاء خانه کعبه در سفر به سرزمین وحی برای شنوندگان بیان می شود.

گفتني است؛ ویژه برنامه "این چندقدم" از شنبه هرروز در برنامه مهرتابان برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار