کاهش محبوبيت حزب "مرکل" سه هفته مانده به انتخابات

در حالي که ميزان محبوبيت حزب مخالف همگرايي با اتحاديه اروپا در کمتر از سه هفته مانده به برگزاري انتخابات سراسري در آلمان همچنان در حال افزايش است، آمار جديد روز چهارشنبه حاکي از آن است که ميزان محبوبيت حزب دموکرات مسيحي آلمان به رهبري آنگلا مرکل صدر اعظم اين کشور همچنان در حال کاهش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، موسسه تحقيقات اجتماعي و تحليل آماري آلمان(فورسا) در گزارش هفتگي خود اعلام کرد پس از مناظره روز يکشنبه ميان "آنگلا مرکل" و "پير اشتينبروک"، رهبر حزب سوسيال دموکرات آلمان، ميزان محبوبيت حزب دموکرات مسيحي به رهبري آنگلا مرکل با يک درصد کاهش به 40 درصد رسيد. 

هفته نامه "اشترن" با ارائه آماري اعلام کرد در حالي که مبارزات انتخاباتي در آلمان براي برگزاري انتخابات سراسري در اين کشور در تاريخ 22 ماه سپتامبر به اوج خود مي رسد، آمار نشان مي دهد ميزان محبوبيت حزب سوسيال دموکرات آلمان با يک درصد افزايش رشد به 23 درصد رسيده است.

برآورد آمار راي دهندگان نشان داد حزب موسوم به «جايگزين براي آلمان» در حال نزديک شدن به شاخص پنج درصد است که در صورت رسيدن به اين شاخص، اين حزب مي تواند وارد پارلمان شود.

موسسه فورسا همچنين در پايان اعلام کرد ميزان محبوبيت حزب موسوم به جايگزين براي آلمان تاکنون با يک درصد افزايش به چهاردرصد رسيده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار