نوبخت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بازبيني در مرحله دوم هدفمندي یارانه‌ها / درباره حضور شهردار تهران در جلسات دولت تصمیمی گرفته نشده است

سخنگوی دولت گفت: اجراي مرحله دوم یارانه‌ها مورد بازبینی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هيئت وزيران در جمع خبرنگاران گفت: امروز هیئت دولت دو مصوبه داشته است؛ یکی مربوط به 20 مورد از طرح‌هایی است که توسط نمایندگان اعلام شده بود و خوشبختانه در جلسه هیئت وزیران موفق شد روی هر مورد نظر کارشناسی خود را اعلام کند و دستگاه‌های مورد نظر را برای برنامه‌ریزی برای این طرح‌ها تعیین کند.

وی افزود: نکته دومی که در جلسه امروز هیئت دولت مطرح شد ، افزایش سرمایه ملی شرکت نفت بود زیرا در یک اقتصاد مقاومتی لازم است هریک از دستگاه‌ها که منابع مالی بودجه را تامین می‌کنند از قدرت برخوردار باشند از این رو جایگاه شرکت نفت در این موضوع مهم بود که خوشبختانه این مصوبه نیز انجام شد.

نوبخت تصریح کرد: در جلسه امروز هیئت وزیران رئیس کل بیمه مرکزی که از سوی وزیر اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده بود انتخاب شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: "محمدابراهيم امین" از سوی وزیر اقتصاد برای ریاست کل بیمه مرکزی معرفی شد که این موضوع از سوی هیئت دولت نیز مورد موافقت قرار گرفت.

سخنگوی هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا با اصلاح بودجه سال 92 ما کاهش هزینه‌ها را نیز دنبال خواهیم داشت، تصریح کرد: منابع پیش‌بینی شده در بودجه 92 قابل تحقق نیست لذا باید یک رقم واقعی در این زمينه داشته باشیم.

وی افزود: در شرایط فعلی استقراض از بانک مرکزی سبب خواهد شد تورم تشدید پیدا کند و با توجه به اینکه ما در حال حاضر با تورم 44 درصدی روبرو هستیم این موضوع قابل قبول نیست از این رو باید تمام اقدامات قانونی را در این مقوله انجام دهیم.

نوبخت اظهار داشت: آنچه در اصلاحیه قانون بودجه مطرح شده است، 210 میلیارد تومان است که درست آن 150 هزار میلیارد تومان است، ما 10 هزار میلیارد تومان آن را به عنوان منبع مطمئن معرفی کرده‌ایم که صرفا برای طرح‌های عمرانی انجام می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اصلاحیه‌ای که به مجلس داده‌ایم قابل دفاع است، تصریح کرد: در اصلاحیه بودجه 92 تلاش کردیم تا منافع ملی حفظ و یک کار کارشناسی قوی صورت گیرد.

نوبخت اظهار داشت: عدم رای دادن نمایندگان از طرف دولت به دوفوریت قابل قبول است و ما بر این باوریم که نمایندگان به دلیل تعطیلی مجلس و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه درگیر مسائل این چنین بوده است.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا عیسی فرهادی فرماندار تهران به عنوان معاونت علمی رئيس‌جمهور معرفی شده است، تصریح کرد: چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

سخنگوی هیئت دولت درباره اینکه آیا امکان حذف برخی از اقشار در مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ما در مرحله هدفمند کردن یارانه‌ها که 7 ماه از آن باقی مانده هیچ چیزی را تغییر نخواهیم داد اما برای مرحله دوم بازبینی و آسیب‌شناسی در جهت بهتر انجام دادن کارها صورت خواهد گرفت.

وی ازود: ما اعتقاد داریم از بچه‌ای که در گهواره است تا سالمندان باید از هدفمند کردن یارانه‌ها بهره ببرند.

سخنگوی هیئت دولت درباره قطعی شدن حضور شهردار تهران در جلسات دولت تصریح کرد: هنوز در این خصوص در هیئت دولت تصمیم‌گیری نشده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: یارانه ، هدفمند ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار