رئيس مجلس سوريه در نامه‌هايي به رؤساي مجلس سنا و پارلمان فرانسه اعلام کرد برخي مي خواهند با جنگ افروزي عليه سوريه اين کشور را نابود کنند که اين امر به وقوع منازعه اي بزرگ در سراسر منطقه منجر خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه،‌ جهاد لحام در نامه‌هايش به کلود بارتولون رئيس پارلمان و ژان پيير بل رئيس مجلس سنا تأکيد کرد تبليغات گمراه کننده غربي ها عليه سوريه اکنون شبيه همان ادعاهايي است که بسياري از نمايندگان تعدادي از کشورهاي غربي را بر آن داشت تا وجود سلاحهاي شيميايي  و کشتار جمعي را در عراق باور کنند .
لحام در نامه‌هاي خود تصريح کرد، با وجود مصائبي که در عراق رخ داده است اما برخي به دنبال جنگ ديگري هستند تا سوريه را نابود کنند که اين امر به منازعه اي بزرگ در سراسر منطقه منجر خواهد شد و بر رنج ها و مشکلات  انساني در آن خواهد افزود . 
لحام افزود چنين حمله‌اي غير قانوني خواهد بود زيرا سوريه کشوري داراي حاکميت است و هيچ گونه تهديدي براي جمهوري فرانسه نيست و شوراي امنيت سازمان ملل نيز با چنين حمله اي موافقت نکره است علاوه بر اينکه گزارش سازمان ملل در خصوص حادثه هولناک در ريف دمشق هنوز صادر نشده است .
لحام گفت سازمان ملل عملا به شواهد قاطعي دست يافته است که نشان مي دهد تروريست هاي بنيادگراي عضو جبهه النصره از سلاحهاي شيميايي عليه سربازان سوري و غير نظاميان استفاده کرده اند.
لحام افزود سوريه به صورت کامل با گروه سازمان ملل متحد همکاري مي کند و در تحقيق رسمي در خصوص اين حادثه شرکت کرده است. وي افزود کارشناسان سوري نيز درباره جنايتي که عليه سوريها شده است تحقيق مي کنند .
لحام ابراز اميدواري کرد گفتگوهايي براي مقابله با اين تهديد تروريستي  صورت گيرد.
وي خطاب به نمايندگان فرانسه تصريح کرد زمانيکه تروريست ها به سوريه حمله مي کنند، شما نهادهاي اين کشور را تضعيف و توانايي هاي دشمن مشترک يعني القاعده و تروريست را افزايش مي دهيد.
رئيس مجلس سوريه از نمايندگان فرانسه دعوت کرد به سوريه سفر کنند تا از حقايق مطلع شوند .
وي افزود آمدن شما به سوريه اين امکان را مي دهد که پيش از تصميم گيري تدبير کنيد به ويژه آنکه اين مسئله به مرگ و زندگي هزاران نفر مربوط مي شود .
برچسب ها: بین الملل ، سنا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار