هنگامی که اوباما تصمیم حمله به سوریه را اتخاذ کرد برای اولین بار خود را ردیف سازمان القاعده قرار داد، وای به این ائتلاف.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شاید امریکایی ها واجب است اطلاعاتی از القاعده در مورد سوریه به دست آورند القاعده ای که منطقه را به خوبی می شناسد و تعدادی از اهداف مورد نظر سوریه برای حمله آمریکا را در اختیار آنان قرار دهد.

برخی بسیار این ائتلاف را مورد تمسخر قرار می دهند. آمریکایی ها از سويي با کمک رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس نیروهای القاعده را در یمن و پاکستان می کشند، اما از سوی دیگر کمک های مادی و نظامی را به این نیروها در سوریه می فرستند. قابل ذکر است که آمریکا هیچ مکانی را در سوریه که به ضرر القاعده باشد مورد هدف قرار نخواهد داد.

ائتلاف امروز بین نخست وزیر انگلیس و اوباما شبیه ائتلاف سابق میان جورج بوش و تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس است. به ویژه از این نظر که بدون وجود ادله تصمیم گیری می کنند مانند آنچه که در عراق رخ داد.

انگلستان با استناد به برخی اکاذیب و دروغ ها با آمریکا وارد جنگ عراق شد و امروز با مشاهده یوتیوب با اینکه می داند تصاویری که در آن در مورد سوریه منتشر می شود، صحیح نیست می خواهد وارد جنگ سوریه شود. اما هر دلیلی که خلاف قضیه را نشان می دهد و بی گناهی سوریه را اثبات می کند، آن را حذف می کند.

و چرا کسی آخرین حمله آمریکا به ارتش سوریه را به یاد نمی آورد که در 4 دسامبر 1983 در لبنان رخ داد و ارتش آمریکا تصمیم حمله نیروهای سوریه را در منطقه البقاع اتخاذ کرد؟

می گویند حمله به سوریه محدود و و تنها برای چند ساعت خواهد بود اما این چیزی است که آمریکا به آن امید دارد البته به شرطی که حزب الله یا ایران را حساب نکنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار