ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به غرب درباره حمله يکجانبه به سوريه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،شبکه تلويزيوني العربيه، لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به غرب درباره حمله يکجانبه به سوريه هشدار داد. 

ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ، احتمال حمايت مسکو از صدور قطعنامه بين المللي درباره حمله نظامي به سوريه را در صورت ثابت شدن استفاده نظام اين کشور از سلاح شيميايي بعيد ندانست. 

پوتين افزود: هر مجازاتي عليه استفاده از سلاح شيميايي بايد در چارچوب شوراي امنيت باشد. ما هيچ تصميمي پيش از ثابت شدن استفاده از سلاح شيميايي در سوريه اتخاذ نخواهيم کرد. 

وي خاطر نشان کرد: در صورتي که ما مدارک مربوط به استفاده از سلاح شيميايي در سوريه را دريافت کنيم با قاطعيت عمل خواهيم کرد. 

رئيس جمهور روسيه تاکيد کرد هنوز اطلاعات قطعي درباره مسئول استفاده از سلاح شيميايي در سوريه وجود ندارد و بايد منتظر مشخص شدن نتيجه تحقيقات ماند. 

ولاديمير پوتين با ابراز تاسف از لغو ديدار دوجانبه خود با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا ابراز اميدواري کرد در حاشيه اجلاس گروه بيست، گفتگوهاي جدي درباره بحران سوريه انجام شود. 

پوتين گفت: روسيه به قراردادهاي امضا شده با دولت قانوني سوريه درباره صادرات تجهيزات نظامي به اين کشور پايبند است. اين ديدگاه وجود دارد که تصاوير مربوط به کودکاني که بر اثر استفاده از سلاح شيميايي در سوريه کشته شدند، تصاوير ساختگي از گروههاي مرتبط با القاعده است. 

رئيس جمهور روسيه گفت: مسکو بعضي از بخش هاي سامانه دفاع موشکي را براي دولت سوريه ارسال کرد، اما ارسال بقيه محموله ها را به تعليق درآورد. 

رئيس جمهور روسيه اظهار داشت روسيه تحويل موشک هاي اس 300 به سوريه را به حال تعليق در آورده است.

وی همچنین افزود : با توجه به اينکه آمريکا و روسيه توافقنامه اي در زمينه استرداد دوجانبه مجرمان امضاء نکرده اند مسکو ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنيت ملي آمريکا را به اين کشور بازنخواهند گرداند. 

 ولاديمير پوتين در آستانه نشست سران گروه 20 در سن پترزبورگ گفت روسيه هيچ اطلاعات محرمانه اي از اسنودن دريافت نکرده است و تمايلي نيز براي دريافت اين اطلاعات ندارد. 

پوتین در بخش های دیگری از سخنان خود  ابراز اميدواري کرد با باراک اوباما همتاي آمريکايي خود در حاشيه اجلاس سران گروه بيست در سن پترزبورگ ديدار و مذاکره داشته باشد . 

به موجب اين گزارش پوتين تاکيد کرد به اعتقاد وي باراک اوباما شريکي خوب و راحتي براي مذاکره به شمار مي رود و  مواضع وي در روند گفتگوها قابل درک است . 

رئيس جمهور  روسيه همچنين همکاري با اوباما را جالب توصيف و تصريح کرد :  مذاکرات من و اوباما همواره سازنده ،‌پرمحتوا و کاملا  صريح و بي پرده بوده است و  به اعتقاد من مذاکره با اوباما راحت و ساده است چون دقيقا روشن است او چه مي خواهد و مواضعش چيست ، اوباما به مواضع و ديدگاههاي طرف مقابل و مخالفت هاي او در مذاکرات گوش مي کند و پاسخ مي دهد .  
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار