روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت اذعان کرد اطلاع رساني روسيه در خصوص شليک دو فروند موشک بالستيک در درياي مديترانه ، تل آويو را وادار به اعتراف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،شبکه تلويزيوني سوريه با اعلام اين خبر افزود  روسيه شليک دو فروند موشک بالستيک را به سمت شرق درياي مديترانه رديابي کرده بود و آمريکا و اسرائيل و سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو ) ابتدا شليک اين موشکها را انکار مي کردند اما اسرائيل پس از تأکيد بر شليک موشکهاي بالستيک مجبور شد به آزمايشي بودن اين اقدام اعتراف کند.
آنتولي آنتونف معاون وزير دفاع روسيه به طرفهايي که اين موشکها را شليک کردند هشدار داد و گفت آنها با آتش بازي مي کنند و چنين اقداماتي منطقه را که به بشکه باروت شباهت دارد منفجر مي کند .
عبير برکات گزارشگر شبکه سوريه در گزارشي گفت دو فروند موشک بالستيک از شرق درياي مديترانه در ساعت شش  و شانزده دقيقه به وقت گرينويچ شليک شدند و در اين دريا سقوط کردند.
ابتدا طرفي که اين موشکها را شليک کرده بود و همچنين هويتش نامشخص بود و وقوع چنين اقدامي انکار مي شد و مقامات اسرائيلي ، آمريکايي و انگليسي انکار مي کردند .
يک سخنگوي ارتش اسرائيل شليک هرگونه موشکي را در منطقه تکذيب کرد . يک مقام آمريکايي نيز در گفتگو با شبکه تلويزيوني سي بي اس آمريکا وقوع چنين حادثه‌اي را انکار و تأکيد کرد هيچ موشکي از هواپيماها و کشتي هاي آمريکايي مستقر در مديترانه شليک نشده است.
اما انگليس تصريح کرد از شليک موشکها اطلاع دارد اما هيچ ارتباطي با اين قضيه ندارد.
پس از اين اظهارات ، مقامات روسي ، موازنه را دگرگون کردند. وزارت دفاع روسيه تأييد کرد سامانه اخطار زودهنگام روسي شليک دو فروند موشک بالستيک را در منطقه درياي مديترانه ثبت کرده است.
اين وزارتخانه تصريح کرد منبع اين موشکها نيز وسط درياي مديترانه به سوي بخش شرقي مديترانه بوده و موشکها رديابي شده است و خبر ، تأييد شد .
اسرائيل به سرعت واکنش ديگري نشان داد که با اظهارات سابق مقامات ارتش اشغالگر و آمريکا در تکذيب شليک هرگونه موشک در منطقه مغايرت داشت.
اسرائيل اعلام کرد شليک موشکها در مديترانه که رادارهاي اسرائيلي رديابي کرده اند در چارچوب رزمايش مشترک اسرائيل و آمريکا و آزمايش اهداف سامانه دفاعي اسرائيل بوده است .
روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت در واکنش به اين آزمايش نوشت اطلاع رساني روسيه در خصوص شليک موشکهاي بالستيک ، اسرائيل را به اعتراف به اين آزمايش موشکي وادار کرد.
يديعوت آحارونوت ا فزود اين موشکها از نوع انکور بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار