سلطان قابوس به مقامات ايراني پيشنهاد مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا ارائه کرد؟

باشگاه خبرنگاران با دو تن از اعضاي کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ادعاي روزنامه عرب زبان وطن مبني بر پیشنهاد سلطان قابوس به تهران برای برگزاری مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان را بررسي کرد.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين نيز در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در مورد ادعاي روزنامه عرب زبان وطن مبني بر  پیشنهاد سلطان قابوس به تهران برای برگزاری مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان گفت: در اين رابطه تصميم‌گيرنده مقام معظم رهبري خواهند بود. 
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: مقام عظماي ولايت هر تصميمي در اين رابطه اتخاذ كنند ما برآن گردن مي‌نهيم. 
 
حقيقت‌پور در پايان خاطرنشان كرد: اعتقاد شخصي من اين است كه آمريكايي‌ها اول از همه بايد براي جبران گذشته و جبران ستم‌هاي روا داشته در حق ايران قدم بردارند و رويكرد خود را در مورد مذاكره با ايران به صورت مثبت نشان دهند.

همچنين عوض حيدرپور شهرضايي نماينده شهرضا و سميرم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در اين مورد گفت: در زمان حضور سلطان قابوس در تهران و ديدار وي با رئيس جمهور و وزراي خارجه ممكن است طرفين با يكديگر به توافقاتي دست يافته باشند. 
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهارداشت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري نيز به اين موضوع اشاره داشتند نفس مذاكره خوب است حتي اسلام بهترين راهكار براي حل مسائل را در گفتگو قرار داده است و براين مسئله تاكيد داريم كه تا حد امكان با گفتگو مسائل في‌مابين بين‌المللي برطرف شود. 
 
وي در اين مورد بيان كرد: مقام معظم رهبري با رعايت اصل عزت، حكمت و مصلحت در مورد اين مذاكره موافقت كردند به شرطي كه اصول ذكر شده مدنظر قرار گيرد. 
 
حيدرپور در پايان خاطر نشان كرد: در هر صورت براي مذاكره با آمريكا موافقت مقام معظم رهبري و كسب اجازه از ايشان لازم و جزو ضروريات اين مسئله است. 

گفتني است روزنامه عرب زبان وطن چاپ آمریکا مدعی پیشنهاد سلطان قابوس به تهران برای برگزاری مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان شد.

قابل ذكر است به نوشته این روزنامه  سفر قابوس در جهت جلب حمایت از تلاش های عمان از ابتکار این کشور برای حل مسئله هسته‌ای ایران و برگزاری نشستی در مسقط برای مذاکره روحانی و اوباما بود، سلطان عمان همچنین پیغامی از سوی شورای همکاری خلیج فارس به همراه داشت.

همچنين به نوشته وطن، سفر سلطان قابوس به ایران نشان دهنده تمایل مسقط برای ایقای نقش میزبان مذاکره بین ایران و امریکا است تا میانجی گر.


انتهاي پيام//

برچسب ها: رهبری ، ایران ، عمان ، مذاکره ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار