حجت‌الاسلام‌والمسلمين پورمحمدی در سازمان تعزیرات حکومتی:

روند تحول سازمان تعزیرات حکومتی را مثبت ارزیابی می‌کنم/هنر تعزيرات ایجاد بازار سالم و کاهش بستر تخلف است

وزیر دادگستری صبح امروز طی بازدید از سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با معاونان اين سازمان ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز طی بازدید از سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با معاونان اين سازمان ديدار و گفتگو کرد.

وي در ابتداي سخنان خود ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: رسالت ما در جمهوری اسلامی ایران تغییر مذهب و دین نبوده، چرا که این مهم وظیفه ما نیست، بنابراین ما باید کلمات اهل بیت(ره) را به دیگران برسانیم و طبق فرمایش امام صادق (ع) هنگامی که مردم زیبایی کلام ما را بشنوند، از ما تبعیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي ادامه داد: در طول تاریخ تمام تلاش‌هاي حاکمان ظلم و جور بر این بوده که فرهنگ اهل بیت(ع) معرفی نشود و به آنها اجازه نشر معارف نمی‌دادند و حتي با خلق مکاتب انحرافی سعی می‌کردند جلوی انتشار فرهنگ اهل بیت (ع) را بگیرند.

رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور افزود: وظيفه ما در جمهوری اسلامی ایران نشر صحیح فرهنگ اهل‌بيت(ره) است و این وظیفه مهمی است که برعهده ما قرار دارد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: اکنون ملت‌ها به دنبال مدلي هستند که پاسخگوی نیازهايشان باشد و در مقام اجرا امتحان خود را پس داده و از صداقت برخوردار باشد و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در این موقعیت قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی بیان کرد: بسیاری از مخالفت‌ها و دشمنی‌ها با جمهوري اسلامي به این دلیل است که مدل آن قدرت تاثیرگذاری نرم (یعنی قدرت تاثیر در فکر و ذهن انسانها) را دارد و این در حالیست که در عرصه بین المللی فراترین قدرت، تولید قدرت نرم است که کشورمان قابلیت بالایی در این زمینه دارد.

رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با سالم سازی فضای کسب و کار اظهار داشت: سالم سازی فضای کسب و کار نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد، توسعه و پیشرفت کشور و رضایتمندی مردم دارد و از این منظر جایگاه سازمان تعزیرات حکومتی جایگاه بسیار مهمی است.

* رسالت بزرگ سازمان تعزیرات از بین بردن موانع براي رشد اقتصاد کشور است

وزیر دادگستری در راستای بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: تلاش ما باید در جهت حذف دست‌های ناسالم، روابط ناسالم، ارتقاء تلاش‌های سازنده و خلاق و کمک به استعدادهایی باشد که قصد بارور کردن محیط اقتصاد کشور را دارند و این بخش مهمی از وظایفی است که برعهده سازمان تعزیرات حکومتی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی اظهار داشت: بنده روند تحول سازمان تعزیرات حکومتی را مثبت و مطلوب ارزیابی می‌کنم و مجموعه برنامه‌ها حکایت از سیر تکامل این سازمان است و این روند نیاز به برنامه ریزی دارد و بنده خرسندم که بحث برنامه ریزی در این سازمان مورد اهتمام ویژه‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: بیشتر مطالبات و انتظار بنده از این سازمان این است که بخش برنامه‌ریزی مورد توجه ویژه قرار گیرد و این سازمان نشانگر یک سازمان قانونگذار و شفاف باشد و هر لحظه آماده بازرسی و نظارت درونی و بیرونی باشد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید بتواند بدون هیچ گونه دغدغه‌ای دیگران را به اعمال قانون و نظارت خود در بیاورند و در این عرصه به بلوغ و کمال نزدیک شود، چرا که موفقیت این سازمان نیز در اهمیت دادن به همین اصل است.

رئیس سابق سازمان بازرسی کشور اظهار داشت: مدلی در شورای دستگاه نظارتی طراحی شده که می‌تواند نقش مهمی در نظارت داشته باشد، بنابراین باید در واحد برنامه‌ریزی، حراست، گزینش و ارزیابی این شورا فعال باشد و رئیس سازمان به این شورا توجه ویژه‌ای به عنوان یک مرجع اصلی تصمیم‌گیری درون سازمانی داشته باشد.

وی ادامه داد: خط مقدم ما 400 شعبه است که سرمایه سازمان است و مردم هم با همین 400 شعبه سر و کار دارند، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به خروجی این شعبه ها داشت و خروجی‌ها باید به طور منظم مورد نظارت و بازرسی قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی سازمان تعزیرات را از لحاظ نهادسازی دارای موقعیت ممتازی دانست و اشاره کرد: اکنون بسیاری از تخلفات و فعالیت‌های شبه قضايی باید در واحدهای حرفه‌ای و کارشناسی سازمان تعزیرات معرفی شود چرا که خیلی از تخلفات را نباید جرم تلقی کنیم.

وزیر دادگستری اظهار داشت: سازمان تعزیرات شأن و مزیت دوزیستی دارد، یعنی هم از جایگاه قوه مجریه و هم از مراقبت‌های قضايی برخوردار است، بنابراین این حیث دوزیستی ظرفیت سازمان را در جهت انجام رسالت بزرگ آن یعنی از بین بردن موانع در جهت سرعت مناسب اقتصاد کشور بالا می برد و قدرت تصمیم گیری را افزایش می دهد.

وزیر دادگستری در ارتباط با ماده 6 قانون ارتقاي سلامت اداری تاکید کرد: در ارتباط با ارتقاي سلامت اداری سازمان تعزیرات تعیین کننده بوده و می‌تواند از این ظرفیت استفاده کافی ببرد، بنابراین از مزایای دوزیستی سازمان در جهت سالم سازی استفاده کنید.

وی ادامه داد: ماده 25 قانون ارتقاي سلامت اداری همه دستگاه‌ها را موظف کرده ظرف یکسال پاسخگو باشند، بنابراین مبارزه با فساد از طریق سالم سازی محیط کار محقق می‌شود، لذا بحث پاسخگویی را پیگیری کنید و به دیگران منتقل کنید.

رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور با بيان اينکه حجم گسترده فعالیت‌ها جز با اتکا به ابزار الکترونیک، کنترل و نظارت‌های سیستمی و سیستم‌های هوشمند امکانپذیر نیست، تصريح کرد: از این جهت سازمان باید کاملا الکترونیک باشد و از همه مجرا قابل رویت، کنترل، رهگیری و استنتاج باشد که این سازمان تا حد زیادی این تفکر را تحقق بخشیده است.

* هنر تعزيرات حکومتي ایجاد بازار سالم و کاهش بستر تخلف است

وزیر دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: هنر نیست که بگوییم سالانه یک میلیون پرونده داریم و به این پرونده‌ها رسیدگی کرده‌ایم چرا که این امر برای جامعه مطلوب نیست، هنر ما باید این باشد که بازار سالم و پرونده‌های کمتری داشته باشیم، لذا در این راستا باید آسیب زدایی کنیم و مدیریت مان به گونه ای باشد که بستر تخلف کاهش یابد و محیط کسب و کار سالم باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پورمحمدی ، کلمات ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.