افتتاح مرکز ترک اعتیاد الکل تا مهر ماه/ حذف واسطه های بیمه های مکمل

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح اولین مرکز ترک اعتیاد الکل در پایتخت خبر داد و گفت: این مرکز تا مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از نشست خبری رئیس سازمان بهزیستی کشور، همایون هاشمی اظهار داشت: سیاست کلان سازمان بهزیستی مشارکت تمام گروه های موثر در این سازمان است و مصمم میم بنیاد خیریه خبرنگاران را با حضور خبرنگاران راه اندازی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر این که راه اندازی مرکز ترک اعتیاد الکل در دستور کار این سازمان قرار دارد افزود: فاز مطالعاتی در این زمینه آغاز و یک مرکز در حد بررسی و به صورت آزمایشی راه اندازی خواهد شد تا قدمی مثبت در فاز عملیات حوزه پیشگیری برداریم.

وی با اشاره به این که فاز پایلوت تا مهر ماه به مرحله اجرا درخواهد آمد اضافه کرد: تا این لحظه موافقت سوری برای تاسیس این مرکز از سوی بهزیستی صورت نپذیرفته است اما پروتکل درمان الکل آماده سازی شده و به زودی اجرا می شود

* وجود هزار مرکز مشاوره در کشور

هاشمی در خصوص فعالیت مراکز مشاوره و روانشناختی در کشور گفت: در سال جاری شبکه مشاوره تقویت شد و در حال حاضر بیش از 1 هزار مرکز مشاوره و روانشناختی در سراسر کشور فعالیت می کند.

وی با اشاره به این که ضریب نفوذ خط ملی مشاوره به شماره 1480 به صد درصد رسیده است یادآور شد: مشاوره حضوری، دولتی و غیردولتی، تقویت شده و مشاوره در فضای مجازی نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده.

علاوه بر این موارد مدل جدیدی از ارائه مشاوره از سوی سازمان بهزیستی در حال فعالیت است که عملکرد مطلوبی داشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مدل جدید مشاوره اضافه کرد: 32 مرکز مشاوره با حضور کارشناسان مذهبی مدل جدیدی از مشاوره را ارائه می دهد.

هاشمی به راه اندازی باشگاه سلامت روان در 11 استان کشور به صورت آزمایشی اشاره کرد و اذعان داشت: آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مرکزی، گیلان، یزد، کرمانشاه و فارس از جمله استان هایی هستند که این باشگاه ها به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر این که علاوه بر جامعه هدف سازمان بهزیستی خط تلفن مشاوره برای جامعه کار و تولید نیز از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی خواهد شد گفت: به زودی با حضور وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی خط مشاوره تلفنی ویژه جامعه کار و تولید راه اندازی خواهد شد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر این که رقمی از بیمه مکمل کاسته نشده و فقط واسطه ها را حذف کردیم افزود: هزینه دارویی بیماران مبتلا به ام اس که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند از سوی صندوق بیمه تکمیلی سازمان پرداخت می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر پرداخت هزینه داروها، هزینه های مربوط به دندانپزشکی، سونوگرافی، آزمایشات و پروتز نیز پرداخت می شود.


هاشمی در خصوص نحوه س نظارت بر عملکرد مهدهای کودک تصریح کرد: سال گذشته شکایت خیلی جدی در این حوزه نداشتیم و بر همین اساس مقرر شد مدت فعالیت پروانه مهدهای کودک از سه سال به پنج سال افزایش داشته است.

* ظرفیت 50 هزار نفری بیمه مربیان مهدهای کودک

وی تاکید کرد: ظرفیت بیمه 50 هزار نفری از مربیان مهدهای کودک را از سازمان هدفمندی یارانه ها گرفته ایم و مقرر شد تا 10.27 حق کارفرمایی مربیان از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شود و تا این لحظه 37 هزار مربی بیمه تامین اجتماعی شده اند.

هاشمی اذعان داشت: امکان تحصیل مربیان مهدهای کودک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به سازمان بهزیستی فراهم شد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور به اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و مهدهای کودک حاشیه شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 90 ده میلیارد تومان و در سال 91 نوزده میلیارد تومان بودجه صرف این موضوع شد و در سال جاری نیز 30 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

مقام ارشد سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی را حد فاصل خانه تا کلانتری دانست و گفت: اورژانس اجتماعی از سال 88 فعالیت خود را در قالب مراکز مداخله در بحران آغاز کرد و توانسته در کاهش طلاق در سراسر کشور نقش موثری را ایفا کند.

وی در خصوص رفع مشکل ضابط غذایی شدن کارکنان اورژانس اجتماعی نیز بیان داشت: بر اساس آیین نامه هیات وزیران مقرر شد وزارت دادگستری به عنوان هماهنگ کننده بین اورژانس اجتماعی و قوه غذایی فعالیت کند و در صورت رایزنی تعدادی از کارکنان اورژانس اجتماعی به عنوان ضابطین غذایی فعالیت کنند .

رئیس سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مجوز ورود 4 هزار و 700 خودروی خارجی مناسب سازی شده به معلولان به گمرک ارسال شده است خاطر نشان کرد: از سوی سازمان بهزیستی پیگیر این موضوع هستیم./ف
برچسب ها: الکل ، بیمه ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار