حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در همایش مدافعان حرم:

جنایات سلفی‌ها به دلیل فراموش کردن انسانیت است

معاون اول قوه قضاییه گفت: ابزار شناخت انسان، چشم، گوش و دل اوست و اگر کسی این ابزار را با خاموش کردن نور درونی خود تعطیل کند علاوه بر فراموش کردن خدا خود را نیز فراموش می کند که جنایات سلفی‌ها به واسطه همین فراموش کردن انسانیت خویش است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سخنرانی خود در مراسم مدافعان حرم حضرت زینب(س) که شامگاه یکشنبه مصادف با شام شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام صادق در حسینیه موسی بن جعفر میدان خراسان برگزار شد اظهار داشت: انسان باید به جای خودستایی خودستان باشد و خودستایی به معنای خواستن همه چیز برای خود و قراردادن خود در همه محور عالم بوده ودر مقابل خودستانی به معنای خواستن همه چیز در زندگی برای خداست.
 
وی ادامه داد: در روایات ریشه انحرافات خودستایی وخودبینی معرفی شده و کسانی که در مقابل ائمه ایستادند خودخواهان بودند.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: انسان های خداخواه اول خود را ساخته و یک شخصیتی شده اند به طوری که در خلوت و جلوت انسانی با آهنگ خدایی هستند در صورتی که انسان خودخواه چند شخصیتی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به کلام امیرالمومنین خطاب به کمیل که می‌فرمایند"قلب ها ظرف هایند و بهترین قلب ها با ظرفیت ترین آن هاست" تصریح کرد: قلب ما ظرف وجود ماست عده ای ظرفیت ثروتمندی، باسوادی، شکست و پیروزی را ندارند و در مقابل عده ای به خاطر داشتن ظرفیت از مسیر بندگی خارج نمی شوند.
 
وی در ادامه به حدیثی از امام صادق خطاب به عنوان بصری اظهار داشت: امام صادق در ارتباط با حقیقت علم فرمودند علم چیزی است که خداوند در دل هر کسی بخواهد قرار می دهد و هر کسی از همه بنده تر باشد عالم تر است بنابراین حدیث امروز در عالم بنده ترین افراد نسبت به خداوند عالم ترین است.
 
وی در ادامه گفت: حضرت امام صادق (ع) حیات بندگی را منوط به دانستن آن دانست که اولا عالم از آن خداست و هم چنین همه عالم در اراده خداوند قرار دارد.  
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: ابزار شناخت انسان، چشم، گوش و دل اوست و اگر کسی این ابزار را با خاموش کردن نور درونی خود تعطیل کند علاوه بر فراموش کردن خدا خود را نیز فراموش می کند که جنایات سلفی ها به واسطه همین فراموش کردن انسانیت خویش است.  
 
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: امام صادق به ما سبک زندگی را می آموزد به طوری که در ارتباط با کارهای دنیایی باید آن را آن چنان محکم انجام دهیم که نسل های بعدی نیز از آن بهره مند شده و برای امور اخروی همواره برای مرگ آماده باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: برخورداری از تقوا و همراهی با صادقین که همان ائمه هستند راهی است که باعث می شود نورافکن وجودی ما خاموش نشده و قلب گوش و چشم ما تحت تاثیر کلام ائمه قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیسی ، سوریه ، مدافان ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار