رئيس سازمان غذا و دارو:

هدف بازگرداندن آرامش به بيماران است/ برگشت آرامش به حوزه سلامت يعني كمبود دارويي نداشته باشيم

نبايد كمبود دارويي در كشور وجود داشته باشد و قيمت داروها به گونه اي باشد كه در تحمل بيماران نباشد.

دكتر ديناروند رئيس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه دارو هدف اول دولت و شخص وزير اين است كه آرامش را به بيماران بازگردانيم.

وي اظهار داشت: در اين مورد ما نبايد كمبود دارويي داشته باشيم و قيمت دارو به گونه اي باشد تا در تحمل بيماران نباشد و نيز حمايت بيمه اي افزايش يابد.

وي ادامه داد: بايد بتوانيم اعتباراتي كه در اين خصوص وجود دارد را سريعاً هزينه كنيم چرا كه به هر حال پيش بيني هايي شده است كه به آن ها عمل نشده است.

وي اظهار داشت: به عنوان مثال افزايش قيمت دارو يارانه اي و داروي بيماران خاص و صعب العلاج بايد جبران مي شد كه اين امر جبران نشده است و نبايد افزايش قيمتي كه ناشي از افزايش نرخ بود به بيماران منتقل مي شد و برنامه ما اين است تا اينگونه بيماران بتوانند داروي خود را به راحتي تأمين كنند.

** برگشت آرامش به حوزه سلامت يعني كمبود دارويي نداشته باشيم

دكتر ديناروند با بيان اينكه اگر بيمه ها تعهدات خود را بپذيرند گفت: توافقات اوليه در اين خصوص با دكتر هاشمي انجام شده است و مطمئناً برگشت آرامش به حوزه سلامت و به خصوص دارو يعني اينكه كمبود دارويي نداشته باشيم و مردم بتوانند به راحتي به داروهاي مورد نياز خود دسترسي داشته باشند و تلاش ما اين است كه در سال 92 اين اتفاق بيافتد./ع2
برچسب ها: دارو ، بیمار ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار