تبریز/

تولید 95 درصد لپه مورد نیاز کشور در 200 کارگاه آذرشهر

رئیس اتحادیه لپه‌سازان آذرشهر از تولید سالانه بیش از 320 هزار تن لپه در این شهرستان خبر داد و گفت: 95 درصد لپه مورد نیاز کشور در 200 کارگاه لپه‌سازی این شهرستان تولید و به بازارهای داخلی و برخی کشورهای همسایه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،علی‌اصغر لعلی با بیان اینکه شهرستان آذرشهر با تولید 95 درصد لپه کشور، بزرگ‌ترین بازار تولید و مصرف این نوع حبوبات را در کشور دارد، اظهار کرد: 95 درصد لپه مورد نیاز کشور در 200 کارگاه لپه‌سازی این شهرستان تولید و به بازار های داخلی و برخی کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی افزود: این میزان لپه تولیدی با خرید 200 هزار تن محصول نخود استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خراسان و 200 هزار تن نخود وارداتی از کشورهای استرالیا، اتیوپی، تانزانیا و پاکستان و انتقال آن به کارگاه‌های لپه‌سازی آذرشهر تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه لپه‌سازان آذرشهر ادامه داد: توصیه این اتحادیه به وزارت جهادکشاورزی این است که برای حمایت از تولید و سرمایه و کار ایرانی با مطالعه و زیر کشت بردن مناطق مستعد کشاورزی به محصول نخود، ضمن قطع وابستگی کشور به این نوع محصول به ایجاد اشتغال در این بخش نیز کمک شایان کند.

لعلی با بیان اینکه با زیر کشت بردن اراضی مورد نیاز برای تامین نخود کشور و تامین کل نیاز داخلی برای 5 هزار نفر در بخش کشاورزی شغل ایجاد می‌شود، افزود: علاوه بر آن اتحادیه لپه‌سازان و تولیدکنندگان لپه در آذربایجان شرقی مجبور نیستند هزینه‌ای را برای خرید نخود کشورهای دیگر جهان صرف کنند/س

برچسب ها: تولید ، لپه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.