در آستانه برگزاری دومین جشنواره فیلم اولی ها؛

فیلم اولی ها جشنواره ای خودمانی است/ انجمن سینمای جوان مدرسه سینمای ایران است

جشنواره فیلم اولی ها به عنوان جشنواره ای خودمانی و خانوادگی در مدرسه سینمایی ایران اتفاق می افتد.

مسعود سلیمانی سپهر معاون دفتر نیشابور، عکاس و فیلمساز در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در  خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم اولی ها گفت: برگزاری هر جشنواره  به خصوص جشنواره برای تازه کارها در حوزه فیلمسازی جدا از تشویق، حمایت و ترغیب آنها  برای کشف و استعداد یابی جوان ها بوده و اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: برای فیلمسازان جوان و تازه کار که مکانی برای عرضه آثارشان نیست جشنواره فیلم اولی ها محل مناسبی برای فیلم ها آنها بوده که مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

سلیمانی افزود: در حوزه جشنواره ها که تعداد آنها در سطح کشور زیاد است باید آسیب شناسی شود اما در حوزههای مختلف هنری اکثر جشنواره ها برای جمع آوری آرشیو آثار هنرمندان بوده است.

وی عنوان کرد: این جشنواره هزینه زیادی را نداشته و جشنواره ای خودمانی و خانوادگی در ذات انجمن سینمای جوان است در واقع انجمن مدرسه سینمایی ایران محسوب می شود.

سلیمانی ادامه داد: از زمانی که هاشم میرزاخانی به انجمن سینمای جوان آمده، خروجی های دفاتر انجمن که یک سال دوره فیلمسازی را گذرانده اند رها  نشده و دیده می شوند.

این فیلمساز در خصوص تغییرات جشنواره فیلم اولی ها بیان کرد: یکی از تغییرات دومین جشنواره فیلم اولی ها در مقایسه با سال گذشته تماشای آثاری تهرانی ها توسط شهرستانی ها در شهر خودشان ببینند.

سال گذشته با توجه به محدودیت تعدادی در جشنواره  حضور داشتند اما امسال همه علاقه مندان به فیلم کوتاه توانایی تماشای آثار جشنواره را دارند و این مسئله به عنوان ایده خوب اثر گذاری آن را بیشتر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ساختار سینمای جوان براساس تجربه و تکنیک است، در واقع آموزش انجمن مبتنی بر تجربه گرایی است و به دور از  کلیشه های دانشگاه است.

سلیمانی ادامه داد: ساختار جدید آموزش انجمن سینما جوان ساختار خوبی است و سر فصل ها خوب ساماندهی شده و در سراسر دفاتر انجمن سرفصل درو مشخص و نتیجه و پایان  دوره ساخت فیلم است.

سلیمانی تصریح کرد: دفاتر انجمن سینمای جوان  خانه امن و سالم  جوان ها در شهرستان ها است و برای طی دوره فیلم هزینه گزافی را نمی پردازند  و از آنها سوء استفاده نمی کنند.

وی افزود: دفاتر انجمن محیطی سالم بوده و جوان ها تحت حمایت قرار می گیرند در شهرستان ها آموزش یکپارچه شده با توجه  به سیستم آموزشی یکسان در همه جا این اتفاق خوب و مبارکی است.

سلیمانی بیان کرد: خروجی های سینمای  ایران از انجمن سینمای جوان نشات می گیرد چون اکثر افرادی که در سینمای حرفه ای فعالیت می کنند از انجمن سینمای جوان کار خود را شروع کرده اند.

وی در خصوص آثار دفتر نیشابور در جشنواره فیلم  اولی ها بیان کرد: امسال اثری از دفتر نیشابور به جشنواره راه  نیافته است، چون هنرجویان دوره فیلمسازی در ترم 3 قرار دارند و برای شرکت در جشنواره باید ترم 4 را نیز گذرانده باشند سال گذشته 12 فیلم از این دفتر به جشنواره فیلم اولی ها راه یافته بود.

دومین جشنواره فیلم اولی ها به دبیری هاشم میرزاخانی از 16 تا 19 شهریور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.