مدیر عامل نهاد دوستداران محیط زیست مازندران:

تشکل دوستداران محیط‌ زیست خواهان حفاظت جدی از زیست بوم‌ها هستند

مدیرعامل تشکل مردم نهاد دوستداران محیط زیست سبز مازندران گفت: تشکل دوستداران محیط‌ زیست خواهان حفاظت جدی از زیست بوم‌ها هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جمال ابوطالبی اظهار داشت: با توجه به آتش‌سوزی چندی پیش در تالاب میانکاله، خواهان حفاظت جدی‌تر متولیان از این زیست‌بوم گیاهان و جانوران نادر در برابرحوادث طبیعی و انسان‌ساز هستیم.

وی گفت: چندی پیش ماموران پاسگاه شکاربانی میانکاله هنگام گشت‌زنی روزانه متوجه وجود آتش‌سوزی مهیبی در ضلع شمال غربی خلیج واقع در حاشیه انارستان شبه جزیره به مساحت 10 هکتار در منطقه‌ای معروف به ترکمن قبر شدند.

این مسئول اضافه کرد: بلافاصله رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر را در جریان واقعه گذاشته و خود با یک دستگاه تانکر تراکتوری موجود در پاسگاه اقدام به اطفای حریق کردند.

عضو شورای اسلامی زاغمرز گفت: با گسترش دامنه آتش‌سوزی رئیس اداره محیط زیست بهشهر از شهرداری بهشهر و شورای اسلامی زاغمرز و مسئولان بندر امیراباد تقاضای ارسال ماشین‌های آتش‌نشانی و تیم‌های آتش‌نشانی موجود در منطقه کردیم.

مدیرعامل انجمن دوستداران محیط زیست سبز افزود: با اقدام به موقع و همکاری ارگان‌ها و یاری نیروهای بومی از جمله دوستداران محیط زیست سبز زاغمرز  پس از ساعت‌ها تلاش مداوم با وجود وزش باد مخالف، آتش‌سوزی مهار شد.

ابوطالبی تاکید کرد: منطقه آتش‌سوزی دارای پوشش گیاهی شامل درختان انار و بوته‌های سازیل است و پناهگاه حیوانات متعدد به ویژه قرقاول و دراج خزری است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.