رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تاثیر تشکیل کمیته رفع بحران دارو گفت:

مسایل بهداشت و درمان را نباید به تعارف بگذاریم

اصلاح مدیریت نقش مهمی در رفع بحران دارو دارد ولی نمی توان مسایل بهداشت و دارو را به تعارف گذراند و باید اعتبارات لازم نیز به این مهم اختصاص داده شود.

منصوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص تشکیل کمیته رفع بحران دارو در کشور گفت: البته نقش مهمی در رفع بحران دارو دارد و لی نمی توان مسایل بهداشت و درمان را به تعارف گذراند چرا که نقش مهم اختصاص اعتبارات لازم هم برای بخش سلامت انکار ناپذیر است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش بدهی بیمه ها معضل بزرگ کنونی حوزه سلامت کشور است ، خاطر نشان کرد: پرداخت دیر هنگام هزینه های درمانی از سوی بیمه ها برای پزشکان و شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی در کنار تعرفه های بسیار پایین مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی مشکلات عدیده ای را برای حوزه سلامت به وجود می آورد.

منصوری با بیان اینکه وجود 6 هزار میلیارد تومان بدهی تا پایان سال برای بخش بهداشت درمان رقم کمی نیست، تصریح کرد: دولت باید در کنار اصلاح مدیریت ها، اعتبارات لازم را نیز به این بخش اختصاص دهد و با برای رفع بحران حوزه سلامت راهکاری اندیشید که مانع افزایش بدهی ها در آینده شود./ع2

برچسب ها: بهداشت ، تهران ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.