معاون غذا و دارو در اصفهان:

تبلیغات داروهای چاقی و لاغری دروغی بیش نیست

معاون غذا و دارو در اصفهان گفت: تبلیغات در مورد داروهای چاقی یا لاغری دروغی بیش نیست و داروهای چاقی و لاغری در عطاری‌ها غیرمجاز هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران غلامحسین صادقیان در مورد تجویز داروهای گیاهی اظهار داشت: داروهای گیاهی باید توسط متخصصان و مکان‌های مجاز تهیه شود.

وی در خصوص مشکلاتی که در حال حاضر در داروهای گیاهی وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری از عطاری‌های موجود در سطح استان زیر نظر اتحادیه داروهای گیاهی نیستند و در تعریفی که در امور صنفی از فروش داروهای عطاری شده، عطاری‌ها مجاز به فروش گیاهان دارویی از جمله، گل، برگ، ساقه و ریشه هستند و فرآورده‌های آماده را نمی‌توانند به فروش برسانند.

معاون غذا و دارو در اصفهان در مورد تبلیغات ماهواره‌ای که برای به فروش رساندن داروهای چاقی و لاغری می‌کند، تاکید کرد: مردم به این تبلیغات توجه‌ای نداشته باشند و داروهای مورد نیازشان را از داروخانه‌ها تهیه کنند و به مهر استانداردی که روی این داروها ثبت می‌شود، توجه کنند.

وی در مورد عطاری‌های استان افزود: اگر برای تهیه گیاهان دارویی به عطاری‌ها مراجعه می‌کنید مطمئن شوید که این عطاری‌ها زیر نظر اتحادیه باشند و داروهای آماده در عطاری‌ها نباید به فروش برسد.

صادقیان در پایان در مورد مهر استاندارد داروهای چاقی و لاغری در سطح استان ادامه داد: داروهای چاقی و لاغری که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، باید مهر استاندارد غذا و دارو داشته باشد و حتما برای تهیه این داروها به داروخانه‌ها مراجعه کنید.
برچسب ها: دارو ، چاقی ، لاغری ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.