سردار جزایری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"سوریه" تصمیم گرفته بماند و متجاوزان را با شکست بدرقه كند/ خط سوریه مین‌ریزی شده است

تهديدهای اخير آمريکا برای حمله به سوريه، هشدارهای روسيه به آمريکا و موضع جمهوری اسلامی ايران در خصوص تهديدهای اخير آمريکا از جمله موضوعاتی است که معاون ستاد کل نيروهای مسلح در اين مصاحبه به تشريح آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ بيش از دو سال و نيم از بحران سوريه می‌گذرد و هم‌اکنون شاهد تهديدهای حاميان تروريست‌های سوری به دخالت مستقيم نظامی در اين کشور هستيم.

براي بررسی ابعاد تهديدهای نظامي غرب  بر عليه سوريه، مصاحبه‌ای با سردار "سيد مسعود جزايری" معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نيروهای مسلح ترتيب داده‌ايم که مشروح آن در ادامه آمده است:


باشگاه خبرنگاران
: آیا تهدیدهای اخیر آمریکا برای حمله به سوریه جنبه تبلیغاتی دارد و یا طرف‌های غربی به دلیل ناکامی‌های اخیر در جبهه سوریه قصد توسل به مداخله مستقیم نظامی دارند؟

 آمریکا تحت فشار لابی صهیونیست‌ها، سیاست جنگ‌افروزی را در منطقه دنبال می‌کند.

 هدف نهایی این سیاست، تضعیف کشورهای اسلامی است اما اینکه تهدیدهای اخیر آمریکا در مورد سوریه تا چه اندازه جدی است به این پرسش برمی‌گردد که آیا آمریکا قادر است پیامدهای یک اقدام نظامی علیه این کشور را کنترل و مدیریت کند؟

در پاسخ باید گفت شواهد و قرائن بیانگر این است که آمریکا و متحدین آن می‌توانند جنگ‌افروزی کنند ليکن قادر به مهار و کنترل آن نخواهند بود و این بزرگترین چالش برای آمریکا به حساب می‌آید.



باشگاه خبرنگاران: هشدار روسیه به آمریکا برای پرهیز از مداخله آمریکا در سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تلاش آمریکا در منطقه آن‌ است که تا آن‌جا که می‌توانند روسیه را از این منطقه استراتژیک دور کند؛ روس‌ها می‌دانند که سنگر سوریه برای آنها بسیار مهم و راهبردی است لذا نباید اجازه مانور به آمریکایی‌ها داده شود.

باشگاه خبرنگاران: موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تهدید اخیر آمریکا برای حمله به سوریه چیست؟

هر گونه جنگ‌افروزی جدید در منطقه آتش‌بازی خطرناک به حساب می‌آید؛ در این آتش‌بازی منافع موجود آمریکا در منطقه، حامیان آمریکا و به‌خصوص صهیونیست‌ها به شدت به خطر خواهد افتاد و خط (قرمز) سوریه مین‌ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران: آینده تحولات سوریه با توجه به پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 ارتش، دولت و مردم سوریه آماده مقاومت و مقابله با دشمن هستند؛ بیش از دو سال جنگ تحمیلی به این کشور، از این کشور جامعه‌اي مقاوم و با تجربه جنگی بسیار بالا ساخته است.


سوریه تصمیم گرفته است بماند و متجاوزان را با شکست بدرقه خواهد کرد.

هر اندازه ملت سوریه ملتی مقاوم و با انگیزه است، اسرائیلی‌ها ضعیف، ترسو و زبون هستند؛ بررسی جامعه‌شناختی سایر هم‌پیمانان آمریکا نیز بیانگر آن‌است که هیچ یک از آن‌ها آمادگی جنگی ندارند و به‌خصوص افکار عمومی این کشورها، مخالف اقدام نظامی و تروریستی حاکمان خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار