شیراز/

«برم فیروز»دریاچه‌ای در سپیدان فارس، بهشت دل انگیز جنوب ایران

دریاچه برم فیروز دریاچه ای زیبا و سرسبز با قدمتی هزار ساله که در سپیدان فارس، بهشت دل انگیز جنوب ایران قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، برم در لغت به معنای محل جمع شدن آب است.

شهر «سپیدان» كه بی تردید می توان آن را بهشت دل انگیز جنوب ایران خواند در شمال غربی استان فارس واقع شده است شهری که آب و هوای آن در تابستان خنك و معتدل است و در زمستان سرد.

دریاچه برم فیروز در ارتفاع سه هزار و سیصد و پنجاه متری ارتفاعات برم فیروز و در فاصله 15 کیلومتری از شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد. این دریاچه در فصول گرم سال و با آب شدن برفها تشکیل می شود. این منظره زیبا در فصل زمستان به دلیــــل وجود برف بسیار، کاملا نامشخص و یخ زده است . در بهار و تابستان در مجاورت این دریاچه می توان سبزه زاری زیبا را کنار سفیدی برف مشاهده کرد. دریاچه ای پر آب در یک طرف ، برف زیبایی که نیمی از دور دریاچه را سفید کرده است و در کنار نیمی دیگر از دریاچه گل و سبزه و جوی های کوچک که از دریاچه منشا گرفته اند و همچنین کوه های اطراف پوشیده از برف ، همه و همه منظره های زیبایی را بوجود می آورند.

درياچه برم فيروز يكي از نقاط ديدني استان فارس است كه ديدن آن براي كساني كه توانائي يك کوهپیمایی 1 ساعته را دارند بسیار دلنشین است .

در طول زمستان منطقه و دریاچه با ارتفاعي در حدود 3 هزار و 500متر از سطح دريا بدليل سرماي زياد پوشيده از برف است. براي ديدن آن اواخر ارديبهشت تا اواخر خرداد پيشنهاد مي شود تا زیبائي هاي طبيعت را بتوان بشتر نظاره گر بود.

دریاچه برم فیروز در دامنه كوه های زاگرس و در سپیدان فارس قرار گرفته است./س

برچسب ها: برم ، فیروز ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.