سخنگوي دولت فرانسه روز پنجشنبه تاکيد کرد عملي کردن حمله نظامي که کشورهاي غربي در واکنش به حمله شيميايي احتمالي دولت بشار اسد، تدارک مي بينند کاري دشوار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "نجات ولد بلقاسم " سخنگوي دولت فرانسه، در گفتگو با شبکه دوم تلويزيون کشورش تصريح کرد: لازم است که جامعه بين المللي پاسخي متناسب با اوضاع سوريه پيدا کند اما اين پاسخ نظامي دشوار است چرا که جامعه بين المللي بايد شرکاي زيادي را به شرکت در اين عمليات متقاعد کند و اين دقيقا همان کاري است که ما در حال حاضر در شوراي امنيت سازمان ملل متحد انجام مي دهيم اما با وجود کشورهايي مانند روسيه و چين که مشکل تراشي مي کنند، دستيابي به اجماع براي حمله به سوريه کار پيچيده و دشواري است.

سخنگوي دولت فرانسه افزود: اقدام نظامي در سوريه از اين لحاظ نيز دشوار است که بايد به خاطر داشته باشيم هدف تنها اين نيست که دولت سوريه را مجازات کنيم. بلکه هدف اين است که برون رفتي براي بحران سوريه پيدا کنيم.

در  حالي که احتمال مداخله نظامي کشورهاي غربي برضد حکومت بشار اسد در روزهاي اخير افزايش يافته است و قريب الوقوع به نظر مي رسد، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز چهارشنبه تاکيد کرد هنوز هيچ تصميمي در اين باره اتخاذ نشده است.

در اين شرايط دولت انگليس نيز اعلام کرد منتظر کامل شدن تحقيقات بازرسان تسليحاتي سازمان ملل متحد درباره حمله شيميايي بيست و يکم اوت در اين کشور است .
برچسب ها: بلقاسم ، فرانسه ، سوریه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار