قم/

55 مصوبه رهاورد 80 جلسه شورای عالی حوزه علمیه

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌‌های علمیه با اشاره به عملکرد 15 ماهه شورای ششم گفت: تاکنون حدود 80 جلسه تشکیل شده که در نهایت 106 تصمیم و 55 مصوبه حاصل آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید ابوالفتاح نواب در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های‌علمیه که پیش‌از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد با اشاره به عملکرد 15 ماهه شورای ششم اظهار کرد: تاکنون حدود 80 جلسه تشکیل شده که در نهایت 106 تصمیم و 55 مصوبه حاصل این جلسات بوده است.

وی افزود: شورای عالی وظیفه سیاست‌گذاری‌های کلان و نظارت بر حوزه‌‌ها را انجام می‌دهد؛ در حوزه نخست چهار محور کاری وجود داشته است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه تصویب سند چشم‌انداز حوزه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت و دفتر مطالعات شورای عالی در این زمینه تلاش فراوانی داشتند و رهبر معظم انقلاب هم در این مورد تاکید کرده‌اند.

نواب با اشاره به تصویب طرح شرح وظایف معاونت تهذیب و مدیریت‌های استانی عنوان داشت: تصویب برنامه‌های آموزشی مانند سامان‌دهی دروس سطوح عالی، ضوابط انتقال و ادامه تحصیل سفیران هدایت و تصویب کلیات و برنامه‌های درسی تعدادی از رشته‌های حوزوی از دیگر فعالیت‌های شورای ششم به شمار می‌روند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌‌های علمیه اظهار کرد: رشد و توسعه زبان عربی، برگزاری دوره آموزش آزاد کتاب‌های روایی اهل بیت(ع) و برنامه‌ریزی برای تامین هزینه حوزه‌های استانی توسط علمای بلاد از دیگر طرح‌های بررسی شده هستند./ز

برچسب ها: قم ، مصوبه ، رهاورد ، جلسه ، شورا ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.