تأكيد بر ضرورت افزايش نظارت و انضباط مالي در "گمرك"

رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: مسئولان بخش هاي مالي در گمركات اجرايي با حق الناس، طرف هستند و در هزينه كردن اعتبارات كه متعلق به بيت المال است بايد نهايت دقت و مراقبت را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس معمارنژاد تاکيد کرد : نظارت دقيق ذيحسابان و معاونان اداري و مالي در صرف هزينه ها و مخارج مي تواند مسئوليت ما را در قبال حق الناس و بيت المال به خوبي به انجام برساند.

رئيس كل گمرك بحث نوسازي در گمرك را از نيازهاي ضروري دانست و اظهار داشت: نوسازي تنها به معناي مرمت و اصلاح ساختمان ها و تجهيزات نيست بلكه همه بخش هاي گمرك اعم از سخت افزاري و نرم افزاري و انسان افزاري نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

معمارنژاد پياده سازي طرح گمرك نوين را از اقدامات مهم و مؤثر در بحث نوسازي گمرك دانست و افزود: اميدواريم با اجراي اين طرح كه طرح هاي آن در آينده نزديك آغاز خواهد شد، شاهد تحولي بزرگ در گمرك باشيم. وي در همين زمينه اظهار داشت: طرح گمرك نوين در 5 يا 6 سال با اجراي 35 پروژه، گمرك را به جايگاه مناسبي خواهد رساند و بسياري از مشكلات آن برطرف خواهد شد.

رئيس كل گمرك همچنين سيستمي شدن امور در حوزه معاونت هاي اداري و مالي گمركات اجرايي را از نكات بسيار مهم توصيف كرد و گفت: اين موضوع بايد با تلاش مديران و معاونين اداري و مالي اين اقدام عملياتي شود.

رئيس كل گمرك افزايش نظارت و كنترل معاونان اداري و مالي بر روند فعاليت هاي اين حوزه را در كاهش مشكلات مؤثر و مفيد خواند.

معمارنژاد در ادامه به بحث ضمانت نامه هاي بانكي در گمركات اشاره كرد و گفت: اجراي طرح پرداخت همزمان با اظهار مي تواند مانع از بروز برخي مشكلات شود.

وي همچنين بهره گيري بيشتر از سامانه "بينا" به منظور افزايش نظارت و كنترل معاونان اداري و مالي بر عملكرد مالي گمركات را خواستار شد و با اشاره به بهسازي تأسيسات و امكانات رفاهي براي کاركنان، لزوم توجه بيشتر به نيروي انساني در گمركات را مورد تأكيد قرار داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گمرک ، مالی ، سامانه ، بینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار