کرمان/

تأثیر سد نساء بر رطوبت هوای بم شایعه است

کارشناس اداره هواشناسی شهرستان بم در پی شایعه تأثیر سد نساء بر رطوبت هوای بم ، با تکذیب این خبرگفت : سد نساء تاثیری بر آب و هوای بم ندارد.

آقای حسن زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: چند هفته قبل با تقویت توده رطوبی هند و تحت تاثیر قرار گرفتن منطقه جنوب شرق کشور از این سامانه شاهد افزایش چشمگیر رطوبت هوا و حتی بارندگی بودیم که در چند سال گذشته بی سابقه بود و این امر باعث شد که این شایعه که هوای بم به خاطر وجود سد نساءشرجی شده است قوت بگیرد .

وی خاطرنشان کرد : اکثر پدیده های شهرستان بم از سمت غرب به شرق بر روی بم تاثیر گذار است و اگر سد نساء در غرب بم بود می توانستیم بگوییم که هوای بم تحت تاثیر سد نساء است.

حسن زاده افزود: میزان رطوبت هم اکنون بم در روز بین 8 تا 10 و در شب بین 15 تا20 درصد است در حالی که هوای شرجی بایدرطوبت بالای 50 درصد باشد .

وی ضمن اشاره به کویری بودن شهر بم گفت:آب و هوای شهر بم در میان شهر های کویری نمونه است و ما هرچند گاهی اوقات در روز دمای بالای 46 تا 48 درجه را تجربه می کنیم اما در شب دمای هوا به بین 25 تا 27 درجه می رسد و هوای شب های بم با توجه به اینکه اطراف آن نیز کوهستانی است بسیار مطبوع است

وی پوشش گیاهی شهر و باغ شهر بودن بم را نیز یکی دیگر از دلایل خنک بودن هوا در شب ذکر کرد و افزود :منطقه بم در شیب قراردارد و آبهای سطحی و بارندگی های اطراف را در خود جای می دهد که این امر باعث شده با توجهخشکسالی های اخیر قنوات همواره پر آب باشند .

کارشناس اداره هواشناسی شهرستان یادآور شد : میزان بارندگی در بم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به حدود 140 میلی متر رسید که این میزان در حد نرمال است .

وی با اشاره به گرمای شدید و مداوم اواخر تیر و اوایل مرداد ماه که باعث خشکیدگی خوشه های خرما شد گفت:تداوم گرما در روز و ادامه آن در شب باعث شد خسارت زیادی به محصول خرمای امسال وارد شود.

وی پیش بینی کرد : تا پایان فصل برداشت خرما دیگر چنین پدیده ای بروز نمی کند .

هم اکنون اختلاف دما در روز و شب شهر بم بین 15 تا 17 درجه است ./س
برچسب ها: سد ، نساء ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.