"ميرجلاالدين كزازي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هنوز ما ايرانيان هنر تئاتر را نمي شناسيم

هنوز ما ايرانيان هنر تئاتر را نمي شناسيم و آن را جدي نمي گيريم.

"ميرجلاالدين كزازي" نويسنده و پژوهشگر در خصوص وضعيت تئاتر با خبرنگار حوزه‌ي تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: بزرگترين پرسمان و دشواري تئاتر در ايران اين است كه هنوز ما ايرانيان آنچنان كه بايد تئاتر را نمي‌شناسيم و ارج نمي‌نهيم يا به سخن ديگر آن را جدي نمي‌گيريم.
 
وي ادامه داد: هنر تئاتر پيشينه‌ي كهني در ايران زمين دارد و نمونه‌هاي آن را مي‌توان چه درايران پيش از اسلام و چه بعد از اسلام به نمايش‌هاي آييني تعزيه اشاره كرد اما تئاتر امروزي برگرفته تئاتر غرب است.
 
"كزازي" تصريح كرد: ما با تئاتر آنچنان كه بايد پيوند نخورديم از اين رو زمينه براي اين هنر آماده نيست نه مسئولان اين هنر را جدي مي‌گيرند نه هنرمندان به همين دليل است كه هنر تئاتر كمترين مخاطب را دارد.
 
وي از مسئولان درخواست حمايت از هنر تئاتر را دارد و اظهار داشت: هنز تئاتر را بايد ارج نهاد و سپاس داشت و مسئولاني كه بخش سخت‌افزاري را در دست دارند بايد زمينه‌ي ماندگاري و سپس شكوفايي هنر را فراهم كنند همچنين مسئولان بايد تماشاخانه‌هاي بيشتري در شهرهاي مختلفي احداث كنند.
 
"كزازي" خاطرنشان كرد: ما استعدادهاي بسياري در تئاتر داريم و چنانچه زمينه برايشان فراهم شود به طور حتم هنر تئاتر ما جهاني خواهد شد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار