ادعاي هيگ: شواهد حمله شيميايي در سوريه شايد از بين رفته باشد

انگليس ادعا کرد همه نشانه ها در خصوص حمله با سلاح شيميايي در حومه دمشق احتمالا پيش از بازديد بازرسان سازمان ملل متحد از اين محل از بين رفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس پس از گذشت چند ساعت از موافقت دمشق با تحقيقات بازرسان بين المللي در ريف دمشق در نشستي خبري گفت : درحال حاضر بايد در خصوص آنچه که گروه بازرسان سازمان ملل متحد مي تواند به دست آورد واقع بين باشيم.
  
هيگ افزود : واقعيت اين است که بسياري از شواهد شايد در گلوله باران از بين رفته باشد. شايد شواهد ديگري نيز در روزهاي گذشته از بين رفته باشد و شواهد ديگر نيز شايد دستکاري شده باشد.

وي با تاکيد بر اينکه نظام سوريه مسئول اين حمله شيميايي است ادعا کرد: شواهد زيادي در اين خصوص وجود دارد.   

هيگ افزود : ما در دولت انگليس به روشني معتقديم نظام بشار اسد (رئيس جمهور سوريه) اين حمله شيميايي گسترده را انجام داده است.
   
هيگ تاگيد کرد ديويد کامرون نخست وزير انگليس و باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا که شنبه درباره اوضاع سوريه تلفني گفتگو کرده اند در خصوص ضرورت واکنشي جدي از سوي جامعه بين المللي درباره استفاده از سلاح شيميايي توافق دارند.  

اما هيگ به جزئيات اين واکنش احتمالي بر ضد دمشق اشاره نکرد و تاکيد کرد : مهم اين است که اين اقدام بر اساس قوانين بين المللي باشد و حمايت بين المللي گسترده اي از آن وجود داشته باشد.
  
دفتر نخست وزيري انگليس در بيانيه اي اعلام کرد کامرون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نيز تلفني در اين خصوص گفتگو کرده اند.  

در بيانيه داونينگ استريت آمده است : نخست وزير با مرکل براي گفتگو در خصوص نحوه واکنش جامعه بين المللي به حمله شيميايي هفته گذشته در سوريه تماس گرفت.
  
فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه و باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا نيز درباره تحولات بحران سوريه تلفني گفتگو کردند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار