سرپرست معاونت بین الملل وزارت نفت در گفتگو با باشگاه خبرنگارن:

زبان ایران زبان تکریم است نه تحریم / افزایش صادرات نفت در کشور

بخشی از بازارمان به دلایل فشار روی مشتریان کم شده بنابراين به دنبال مارکتینگ و بازار جدید هستیم به طوريكه بازارهای جدید و مشتریان را شناسایی کردیم دلیلی ندارد که اسامی آنها ذکر شود و اخیرا شاهد افزایش صادرات نفت در کشور هستیم.

منصور معظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: بعداز انتخابات 24 خرداد ماه سال جاري، نگاه دنياي بين الملل به ايران تغيير يافته به طوريكه براساس شواهد و اطلاعات موجود، نتايج مثبتی در انتظار صنعت نفت است.

وی تصریح کرد: بعضی از شرکت های بزرگ نفتی دنیا اعلام همكاري مشترك با كشور را كردند كه اين امر مي تواند نشانه خوبي براي صنعت نفت باشد. 

معظمی خاطرنشان کرد: بازار نفت چند وجهی است كه به مولفه های فراوانی نيازمند است تا بتواند به عنوان يك کالای استراتژیکی در دنيا حرفي براي گفتن داشته باشد. 

سرپرست معاونت بین الملل وزارت نفت، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، امیدواریم شاهد سرمایه گذاری مثبت در این صنعت باشیم.

معظمی اضافه کرد: امروزه بسياري از دولت ها، توليد كنندگان و صاحبان نفت از مقوله دیپلماسی انرژی استفاده می کنند و ایران کشوری با پتانسيل بالا بايد از نظر تكنيك دیپلماسی انرژی فعال تر شود.

وی تاکید کرد: اگرچه تحریم ها، تحریم های سخت و سنگین است اما بیکار نبوديم به طوريكه با روشها و مکانیزم خاص خودمان به مقابله با تحریم ها برخاسته ایم و سعی می کنیم که اثرپذیری ان را به حداقل برسانیم.

سرپرست معاونت بین الملل وزارت نفت، اظهار داشت: بخشی از بازارمان به دلایل فشار روی مشتریان کم شده بنابراين به دنبال مارکتینگ و بازار جدید هستیم به طوريكه بازارهای جدید و مشتریان را شناسایی کردیم دلیلی ندارد که اسامی آنها ذکر شود و اخیرا شاهد افزایش صادرات نفت در کشور هستیم.

وی با بيان اينكه زبان ایران زبان تکریم است نه تحریم ، خاطرنشان کرد: امیدواریم که عرصه بین المللی، واقعیت های جمهوری اسلامی ایران را درک كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، صادرات ، تحریم ، بازار هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار