وزير راه و شهرسازي گفت: با توجه به وضعيت اعتباري و بودجه کشور ضمن مديريت بخش هاي اقتصادي و چانه زنيها براي کسب اعتبارات بيشتر نيازمند ايجاد مدلي پايدار براي تامين منابع مالي جديد در حوزه راه و شهرسازي هستيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در مراسم معارفه خود به وزارت راه وشهرسازي با بيان اينکه چند اصل مهم در اولويت کاري خود قرار خواهم داد گفت: ايجاد عدالت در تمام بخشهاي حمل و نقلي و شهرسازي به مفهوم توسعه متوازن کشور و آباداني براي آن يکي از اصول مهم برنامه کاري به شمار ميرود.

وي در ادامه افزود: طرح آمايش سرزمين و طرح توسعه ناحيه‌اي بايد با سرعت بيشتري در کشور اجراي شود تا بدانيم چقدر با وضعيت مطلوب فاصله داريم.

آخوندي تصريح کرد: قطعا وزارت راه اقتدار لازم براي اين کار را ندراد بنابراين نيازمند همکاري ساير وزارتخانه ها از جمله وزارت کشور مي‌باشد
وزير راه و شهرسازي در ادامه به توسعه زير بناها و مديريت و سازماندهي کسب و کار حمل و نقل و حرفه ساختمان و مسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به مجموع تعهدات وزارت خانه در بخشهاي مختلف حمل و نقل و شهرسازي جحم سرمايه گذاري بسياري زيادي در نظر گرفته شده است اما با توجه به وضعيت اعتباري و بودجه کشور ضمن مديريت بخش هاي مختلف و چانه زني هاي مختلف در اين بخشهاي نيازمند مدلي پايدار براي تامين منابع مالي جدديد هستيم.

وي اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب خوشبختانه حجم سرمايه گذاري ها زياد بوده اما باز هم نيازمند بازنگري در محيط کسب و کار و حمل و نقل و شهرسازي هستيم تا کارآيي و بهره‌وري را نسبت به گذشته افزايش دهيم که فکر مي‌کنم راندمان و ميزان بهره وري از سرمايه گذاري ها تا کنون مناسب نبوده است.

آخوندي تاکيد کرد: امکانات زياد براي سرمايه گذاري در بندر شهيد رجايي وجود دارد بنابراين ميزان کسب درآمد  ملي ايران از حجم سرمايه گذاري ها انجام شده جاي بحث و بررسي بيشتري دارد.

وي با بيان اينکه ما در نظام حمل ونقل به جايگاه خوبي رسيده‌ايم گفت: بايد به کمک حرفه ورزان محيط کسب و کار حمل و نقلي را ارتقاء داده و بهره وري از سرمايه گذاري‌ها را بيش از گذشته افزايش دهيم.

آخوندي با اشاره به اينکه پيشرفت کاري صورت نخواهد گرفت مگر اينکه بخش خصوصي وارد عرصه حمل و نقلي کشور کنيم گفت: رابطه منصفانه و منطقي و کارآمد بايد بين دولت و بخش خصوصي وجود داشته باشد.

وي اضافه کرد: هم اکنون در بخش حمل و نقل کشور نيازمند 120 هزار ميليارد تومان اعتبار هستيم که تامين آن امکان پذير نيست مگر انکه از منابع بخش خصوصي در اين بخش استفاده کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، راه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار