معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

تعداد زیادی دندانپزشک تربیت کردیم ولی به همان میزان پوسیدگی دندان افزایش یافت

طی سالهای اخیر تعداد زیادی دندانپزشک تربیت کردیم و با همین افزایش میزان پوسیدگی دندان نیز افزایش و سلامت دهان و دندان مردم بدتر شد.

دکتر رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بزرگترین چالش در بحث بهداشت دهان و دندان این است که طی سالهای اخیر کل ساختار بهداشت دهان و دندان از مجموعه وزارت بهداشت حذف شده است.دفتر بهداشت دهان و دندان تا چند سال پیش دایر بود ولی طی چند سال اخیر حذف شده است.

وی گفت: بیش از هزار مرکز بهداشت و درمان دندانپزشک ندارند، نیروهای کارآمد برای بهداشت دهان و دندان در آموزش پزشکی تربیت نشده اند. طی سالهای اخیر تعداد زیادی دندانپزشک تربیت کردیم و با همین افزایش میزان پوسیدگی دندان نیز افزایش و سلامت دهان و دندان مردم بدتر شد. یعنی یک رابطه معکوس بین افزایش تربیت نیروی دندانپزشک و سلامت دهان و دندان پیش آمده است.

رخشانی تصریح کرد: دلیل آن این است که دندانپزشک حاضر نیست که در مناطق محروم ارایه خدمت کند و اگر هم ارایه خدمت کند برای پیشگیری از بهداشت دهان کاری انجام نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند نیروهای بهداشتی هستیم تا بتوانند خدمات پیشگیری را ارایه کنند ولی ما فقط نیروی متخصص تربیت می کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار