برپايي جشنواره فيلم‌هاي ايراني در هند

جشنواره فیلم‌های ایرانی از امروز جمعه ۲۵ مردادماه به مدت سه روز در شهر حیدرآباد هند با حضور علاقه‌مندان به سینمای ایران برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در چند روز اخیر چند رویداد فرهنگی به همت رایزنی‌های فرهنگی و خانه‌های فرهنگ ایران در کشورهای مختلف برگزار می‌شود از جمله اين رويدادها جشنواره فیلم‌های ایرانی در حیدرآباد هند است.

بنابراين گزارش؛  این جشنواره با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و کلوپ سینمایی حیدرآباد در سالن نمایش پراساد، بانجارا هیلز برپا و مراسم افتتاحیه این جشنواره امروز بعدازظهر برگزار خواهد شد و طی آن فیلم "آسمان دوست داشتنی" از داریوش مهرجویی به نمایش درمی آید و فردا شنبه 26 مرداد فیلم های "کودک و فرشته" از مسعود نقاش زاده و "ارتباط خانوادگی" از نادر مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

در روز یکشنبه و روز پایانی جشنواره فیلم‌های "اینجا بدون من" از بهرام توکلی، "آواز گنجشک‌ها" از مجید مجیدی و "چهل سالگی" از علیرضا رئیسیان به نمایش درمی آید.

فیلم و سینمای ایران در هند با توجه به نزدیکی فرهنگی دو کشور علاقه مندان بسیاری داشته و برگزاری این جشنواره در شهر حیدرآباد - از مراکز مهم تولیدی سینمایی هند - گامی در جهت پاسخ به این علاقه مندی است. ایالت آندراپرادش به مرکزیت شهر حیدرآباد با 80 میلیون نفر جمعیت در جنوب هند قرار داشته و یکی از مراکز مهم تولید فیلم های سینمایی در هند است. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار